Solide Harfsen neemt regie in eigen hand

Na de overwinning van vandaag (3-1) op directe concurrent Sportlust Glanerbrug heeft Harfsen klasse behoud weer in eigen hand. Winst in de laatste wedstrijd tegen Eerbeekse Boys betekent een veilige plek op de ranglijst en zekerheid dat er volgend seizoen weer op 4e klas niveau wordt gevoetbald. Er wacht eerst echter nog een zware klus want Eerbeekse Boys liet eerder op 't Schoolder zien dat het een goed voetballende ploeg is en het heeft zelf nog een kans op een nacompetitieplek voor promotie dus het zal moeilijk genoeg worden maar met vier winstpartijen op rij heeft Harfsen de laatste weken wel het nodige zelfvertrouwen getankt.

Dat vertrouwen was ook vandaag tegen Sportlust goed te zien. In een prima eerste helft werd het publiek verwend met goed voetbal en via mooie goals van Luc Valkeman, Luc jimmink en Chiel werd Sportlust ogenschijnlijk simpel aan de kant gezet. De 3-0 ruststand was geenszins geflatteerd hoewel Sportlust in de beginfase ook een reuzenkans kreeg maar met een cruciale redding voorkwam Joost erger. Verder was het in die eerste helft vooral Harfsen wat de klok sloeg en als het vizier iets scherper was afgesteld bij sommigen was de schade voor de gasten nog een stukje groter geweest. De thuisploeg was erg comfortabel aan de bal en met veel overtuiging werden de gasten kansloos gelaten.

In de tweede helft was het wat minder van Harfsense kant maar echt in gevaar kwam de overwinning niet meer. Sportlust bood meer tegenstand en had weliswaar een groter spelaandeel dan in de eerste helft maar met enkele venijnige tegenstoten beet Harfsen zo nu en dan nog even flink van zich af. Thijs was met een knal onderkant lat nog het dichtst bij een treffer maar deze viel halverwege toch aan de andere kant (3-1). Harfsen liet het verder niet komen en de wedstrijd werd volwassen uitgevoetbald waarna er weer drie punten konden worden bijgeschreven. Een blik op de ranglijst leert dat Harfsen nu op een veilige 8e plek staat en dat hadden een maand terug weinig mensen meer verwacht. Hopelijk kan Harfsen deze knappe ommekeer zaterdag a.s. bekronen met een mooi slotstuk in Eerbeek. Alle support is welkom!

uit De Stentor

Vierde klasse D

Harfsen kan zich op de slotspeeldag nog veilig spelen. Dat is de conclusie van de gewonnen krachtmeting met Glanerbrug, zag ook Erwin Elders. „In de eerste helft hadden we verder moeten uitlopen, na rust werd het rommelig. Nu hebben we het in eigen hand, als we volgende week winnen zijn we veilig.”
Harfsen – Glanerbrug 3-1 (3-0). 3. Luc Valkeman 1-0, 8. Chiel Jimmink 2-0, 45. Jimmink 3-0, 90. 3-1.