• Welkom bij SV Harfsen!

HISTORIE

SV Harfsen Voetbal is 1 januari 2018 ontstaan uit de omnivereniging S.V. Harfsen, in het Gelderse Harfsen, een dorp in de stedendriehoek Deventer – Zutphen – Lochem. Deze omnivereniging is opgericht 21 januari 1949 uit de Christelijke Jonge Mannen Vereniging en begon als voetbalvereniging. Er waren  twee elftallen in de zondagcompetitie.

In 1953 werd de naam gewijzigd in Sport Vereniging Harfsen, nadat S.V.H., zoals de club eerst zou heten, door de K.N.V.B. werd afgekeurd. Ondertussen was er ook een gymnastiekafdeling (1952) opgestart die gevolgd zou worden door een volleybalafdeling (1969) en een badmintonafdeling (1981). De jongste loot aan de S.V.H. boom is een tennisafdeling (1990), die net als de voetbalclub te vinden op het schitterend gelegen sportpark ‘t Schoolder in de hoek Reeverweg-Jufferdijk.

Wegens afnemend ledental is de badmintonafdeling in de jaren ‘90 opgeheven zodat er nog vier afdelingen onder het hoofdbestuur van de S.V.Harfsen waren. Iedere afdeling had een eigen bestuur en ieder apart wordt geacht een sluitende boekhouding er op na te houden, terwijl het hoofdbestuur algemene zaken regelde zoals o.a. de Sportkoerier (clubblad), contributies innen en de jaarlijkse dropping.

Gedurende de jaren kwam de noodzaak van de omnivereniging steeds meer ter discussie te staan. De gedeelde belangen, zoals de sportkoerier, verdwenen en iedere afdeling kon eigenlijk zonder het hoofdbestuur zich prima staande houden. Toen in 2017 de volleybalvereniging uittrad om samen met Tornado uit Laren een Forza te vormen, kwam de ontmanteling van de omnivereniging in een stroomversnelling.

Sinds 1 januari 2018 is Harfsen de omnivereniging kwijt, maar 3 nieuwe verenigingen rijker, SV Harfsen Gymnastiek, SV Harfsen Tennis en SV Harfsen Voetbal.

Op de foto de voetbalkantine zoals die er in 1965 uit zag, links bevinden zich nu de tennisbanen. In het doel keeper Jopie Klein Baltink.