Harfsen zet zegereeks door

Harfsen boekte vanmiddag de derde zege op rij en dat is dit seizoen nog niet eerder voorgekomen. Na de winstpartijen tegen Eefde en Oeken moest nu Eilermark eraan geloven. De steeds beter voetballende brigade van trainer Elders was met liefst 1-6 veel te sterk en het zelfvertrouwen lijkt met de week te groeien hetgeen in deze beslissende fase van de competitie een mooie opsteker is.

Na een kort aftastend begin van beide ploegen was de eerste beste kans voor Harfsen na 5 minuten direct raak. Na een goed opgezette aanval zette Thijs de bal op maat voor waarna Chiel er eigenlijk alleen tegenaan hoefde te lopen (0-1). Dit kunststukje herhaalde Thijs na een kwartier toen hij op links vrij gespeeld werd door Jochem en wederom een piekfijne voorzet in petto had. Ditmaal was Luc Valkeman er als de kippen bij om bij de eerste paal de 0-2 binnen te punteren. Harfsen ging met de minuut makkelijker voetballen en kwam zelf eigenlijk amper in de problemen. Na 40 minuten bekroonde Thijs een sterke wedstrijd door van rand zestien hard en mooi de 0-3 binnen te schieten en Luc pikte op slag van rust zijn tweede goal mee nadat de keeper pardoes de bal inleverde bij het uitverdedigen (0-4).

Harfsen begon dus met een geruststellende voorsprong aan de 2e helft maar Eilermark probeerde er met een paar verse wissels in een alles of niets poging nog een wedstrijd van te maken. Het was een paar keer dreigend voor de goal van Joost maar met onder meer een fantastische redding waarbij hij een bal uit de bovenhoek haalde, voorkwam Joost dat Eilermark er nog echt in ging geloven. Toen even later ook de paal een treffer van Eilermark in de weg stond, was helemaal duidelijk dat Harfsen een gewonnen wedstrijd speelde. De score werd via Luc Pardijs en Thijs nog keurig uitgebouwd waarna Eilermark de eer nog redde met een mooie knal in de winkelhaak (1-6).

Na drie winstpartijen op rij ziet de wereld er opeens toch weer wat anders uit dan een aantal weken geleden. In de laatste twee wedstrijden is er nog alles om voor te spelen omdat de kansen op (direct) lijfsbehoud na vandaag weer iets zijn toegenomen. Tegen Sportlust (thuis) en Eerbeekse Boys (uit) zal Harfsen het echter allereerst zelf moeten doen voordat gekeken kan worden naar eventuele gunstige uitslagen van concurrenten op de andere velden waarmee het vege lijf wellicht nog kan worden gered. De vorm is in elk geval groeiende en dat is een fijn idee in deze laatste spannende weken.

Uit de Stentor

Harfsen heeft de smaak te pakken, nu moest Eilermark er met ruime cijfers aan geloven. Trainer Erwin Elders vond er niks op af te dingen ook. ,,Nee, als wij er nog twee of drie bij maken, dan mogen die lui ook niks zeggen. We richten ons nu op plek negen, dat is de beste plek in de nacompetitie. Op papier kunnen we ons ook nog zonder nacompetitie handhaven, maar dat hebben we niet in eigen hand, dus daar houden we ons niet mee bezig.’ Eilermark - Harfsen 1-6 (0-4). 6. Chiel Jimmink 0-1, 17. Luc Valkeman 0-2, 40. Thijs Wassink 0-3, 45. Valkeman 0-4, 65. Luke Pardijs 0-5, 79. Wassink 0-6, 89. 1-6.

Uit de Tubantia

Eilermark - Harfsen 1-6 (0-4). Eilermark 1-6. Eilermark kreeg een flink pak slaag van Harfsen in eigen huis. Een dramatische eerste helft van de kant van de thuisploeg zorgde ervoor dat er een praktisch onoverbrugbare achterstand op het scorebord stond toen scheidsrechter Jan van Otten floot voor de rust. Waar het Eilermark eerder dit seizoen nog wel lukte om een achterstand van vier doelpunten weg te poetsen, zat dat er deze middag geen moment in. Harfsen liep verder uit en gaf de thuisploeg stof om over na te denken. De ploeg van trainer Lars Weustink zal in de resterende wedstrijden moeten strijden om weg te blijven van die play-off plek.

Hieronder de foto's