Harfsen 2: Waarom spelen wij niet op het hoofdveld?

Harfsen 2 – Eefde 2 Waarom spelen wij niet op het hoofdveld?

Vandaag mochten de heren van H2 een duel uitvechten met de nummer laatst van de competitie. Zelf staan we 10de dus we doen het niet slecht, maar het kan beter. Het devies was dan ook om vandaag maar weer eens een keer 3 punten te halen. De voorbereiding was zoals altijd uitstekend. Net weer genoeg spelers, bedankt Rudi (uit 45+), Tom (Bud Bundy 35+) en Stef (H3) dat jullie ons vandaag wouden versterken en uiteraard weer een aantal boetes voor het verzaken van diensten (o.a. Teddy €50,- verzetten klok kantine)! O ja, onze kapitein Bo meldde zich om vrijdagavond 23:55 nog af. Dat kan uiteraard, maar het advies is wel om een betere smoes te verzinnen dan: ‘ik ben er morgen niet bij want er vliegt een drone op het vliegveld op Gran Canaria, waardoor wij niet kunnen terugvliegen, jaja ;-).

Dat allemaal ‘overwonnen’ begonnen we dan ook aan de wedstrijd. Op een fantastisch verzorgd biljartlaken (dank velden ploeg!) en met een zonnetje wat mooi zijn best deed, was ook hier de eerste kleine overwinning al binnen. H2 begon dan ook vol goede moed de wedstrijd. Helaas resulteerde dit niet in het gewenste resultaat. Er werd gewerkt op het veld, maar overal waren we net een stapje te laat. Eefde 2 was dan ook de eerste 20 minuten op sportpark ’t Schoolder de bovenliggende partij. Ze kwamen dan ook op een 0-1 voorsprong. Een schot van 18,5 m werd onderweg aangeraakt en keeper Rudi had dan helaas ook het nakijken.

Deze tegenslag was voor de heren van H2 gelijk een wake up call, gelukkig! De resterende 25 minuten werd er dan ook beter gespeeld. Tweede ballen werden gewonnen, passes werden naar de goede kleur gespeeld, ofwel taken werden meer dan aardig uitgevoerd. Dit gepaard met strijd leverde dan ook gelukkig voor de vele supporters (66 personen, 3 honden en vast nog iets) de 1-1 op. Met deze goal gemaakt door Jesse gingen we dan ook rusten. O ja, we kunnen ook nog een speciale supporter benoemen, maar hiervoor verwijzen we je graag door naar het verslag van H1 (wij zijn gefocust op onze wedstrijd).

Na in de rust goed wat water te hebben gedronken en 2 wissels te hebben doorgevoerd begonnen we aan de 2de helft. Bud was net voor de rust gearriveerd en mocht dan ook gelijk de 2de helft zijn kwaliteiten laten zien. Dit was de 1e keer dat hij bij ons aansloot en sommige H2 spelers kenden Bud nog niet goed. De vraag kwam dan ook al lopend naar het veld af of hij wel de H2 kwaliteiten bezat. Óf die dit bezat kun je eventueel navragen aan de verdedigers van Eefde (of dit verslag verder lezen).

Gelijk ná de aftrap was het spelbeeld zoals we ook waren gaan rusten. H2 absoluut de bovenliggende partij. Combinaties werden aangegaan, driehoekies werden gemaakt, ongelofelijk dat dit niet op het hoofdveld te aanschouwen is. Met Bud als aanspeelpunt voorin voetbalden we dan ook lekker. Daan (die zich afvroeg wat zijn kwaliteiten waren) werd weggestuurd door Bud met een steekbal. Deze werd vakkundig afgemaakt door Daan, waardoor we op een verdiende 2-1 voorsprong kwamen.

Eefde kwam na deze goal niet meer aan voetballen. H2 bleef doordrukken wat 20 minuten voor rust ook de 3-1 opleverde. Daan kwam na een goed lopend positiespel door op de linkervleugel en gaf de bal voor in het zestienmetergebied. Daar stond Bud die deze voorzet koelbloedig afwerkte. Deze welkome voorsprong was voor Eefde ook de spreekwoordelijke ‘nekslag’. Beide partijen kregen daarna nog een aantal kansjes maar die werden niet benut. Scheidsrechter Leunk had dan ook genoeg gezien en maakte een einde aan de wedstrijd.

H2 mag dan ook spreken van een uitstekende wedstrijd met terechte overwinning. Het zal naar verwachting dan ook niet lang meer duren voordat de mannen van H2 op het hoofdveld te aanschouwen zijn en de heren van H1 naar veld 2 kunnen. Misschien dat dit bij de thuiswedstrijd van 25 Mei wel het geval zal zijn als SDG ons wellicht zal komen aanmoedigen. Wordt vervolgd…en Bo nog een fijne voortzetting op Gran Canaria!

klik op de foto