ZEVENKLAPPER VOOR HARFSEN BIJ HERSTART COMPETITIE

Ondanks het feit dat er door de vorst nog maar amper kon worden getraind op het (gras)veld in het nieuwe jaar moest Harfsen alweer aantreden in officieel competitieverband. De vlak voor de winterstop afgelaste wedstrijd tegen EGVV in Gelselaar was door de KNVB vlot weer op het programma gezet en daardoor stonden beide ploegen eind januari alweer in de wei om het 'echie'. Zoals te verwachten na een voetballoze periode was het even zoeken naar de echte finesse maar toen na een half uur de ban gebroken werd, drukte Harfsen snel en vakkundig door en liep het uit naar een grote en probleemloze overwinning. Harfsen stijgt ermee naar plek drie en blijft zo goed in het spoor van de koploper(s).

Hoewel Harfsen binnen vijf minuten al twee keer heel dichtbij de openingstreffer was (een kopbal van Dylan werd nog net van de lijn gehaald en Jasper joeg een bal op drie meter voor de goal over in plaats van in het net), was het voor velen in het begin echt zoeken naar het goede balgevoel en een juiste afstemming. Er volgde een moeizaam eerste half uur waarin Joost nog een keer daadkrachtig moest optreden om de gastheren van scoren te houden toen een lange bal doorschoot en een aanvaller plots alleen voor Joost verscheen. Joost redde met de voeten en behoedde Harfsen voor onheil. Het hield lange tijd niet over maar tien minuten voor rust was er de ommekeer toen Luc V met een goede actie Jasper vrijspeelde en deze schoof alleen voor de keeper ondanks een moeilijke hoek nu wel binnen (0-1). De openingstreffer bracht het broodnodige vertrouwen en dit was direct te zien aan het spel. De combinaties gingen lopen en men vond elkaar een stuk beter en dit leverde heel snel meer resultaat. Binnen drie minuten werd de score al verdubbeld door Luc J en weer vijf minuten later was het Ruben die ervoor zorgde dat Harfsen met een geruststellende voorsprong van 0-3 de thee kon opzoeken.

Toen Jochem ook nog direct na de rust de 0-4 liet aantekenen, was de wedstrijd uiteraard helemaal gespeeld en was het alleen wachten op meer goals. Die kwamen er nog via Jasper, Dylan en de ingevallen en kersverse vader Wilbert. Tussendoor mocht EGVV nog een eretreffer maken maar verder mocht het blij zijn dat het bleef bij 1-7 want voor Harfsen kregen met name de aanvallers nog kansen op meer terwijl Jochem ondertussen de paal én de lat raakte en ook Kay een goede kans net niet kon verzilveren.

Harfsen deed al met al wat het aan haar stand verplicht was en lijkt met deze driepunter in elk geval definitief afstand te hebben genomen van het rechterrijte (en dus van degradatie naar de nieuw te vormen 5e klas). De blik kan nu echt omhoog worden gericht en in de komende twee weken treft Harfsen direct twee concurrenten voor de plekken om de prijzen. Zaterdag mag het afreizen naar Goor waar het sterke GFC wacht dat revanche zal willen voor de enige nederlaag die deze ploeg leed dit seizoen (Harfsen won de openingswedstrijd van het seizoen met 2-1). De week erop komt de gedoodverfde kampioen Helios naar 't Schoolder voor de volgende krachtmeting en dus zal over twee weken meer duidelijk zijn waar Harfsen precies staat. Pittige maar vooral ook mooie potjes voor de boeg waar Harfsen met vertrouwen naar toe kan leven.