Voorwoord algemene ledenvergadering, Jaarverslag 2022-2023

Beste voetbalvrienden,

Zoals gebruikelijk aan de vooravond van het nieuwe seizoen een korte terugblik op het afgelopen seizoen.

Een seizoen waar Harfsen 1 voor het eerst sinds jaren weer te maken kreeg met een competitie waar je ook kon degraderen. Dat maakt de competitie aantrekkelijk, maar gelijk ook spannend. Maar liefst de helft van de clubs kon degraderen. Onder leiding van de nieuwe jonge trainer Erwin Elders is een mooi en succesvol seizoen gedraaid. Met als toetje een plek in de nacompetitie voor promotie. Ook komend seizoen spelen we weer 4e klasse.

De senioren teams draaien al jaren stabiel en zorgen ook in de kantine voor gezelligheid tijdens de 3e helft. Complimenten aan de groep van Harfsen 3. Een jonge groep die fanatiek wekelijks 2 keer is gaan trainen. Bij de vrijdagavond teams 35+ en 45+ draait het ook goed. Ze spelen hun competities met veelal buurverenigingen. Het 35+ team was succesvol en zijn kampioen geworden in hun najaarscompetitie.

SJO blikt terug in haar eigen jaarverslag, maar wat opvalt is dat we helaas weinig junioren spelers hebben. Bij de pupillen is juist veel aanwas. Het pupillen voetbal leeft en dat is mooi om te zien. Speciaal was de training door spelers van Go Ahead Eagles voor onze pupillen afgelopen voorjaar. Er was ook succes vanuit de jeugd buiten ons complex. Voormalig jeugdspeler Maas Willemsen heeft een profcontract getekend bij De Graafschap en zijn debuut gemaakt in het betaalde voetbal. Dat maakt ons als SV Harfsen Voetbal ook trots.

Ons complex ligt er goed bij. De nieuwe sproei installatie heeft zichtbaar resultaat, de velden zijn het jaar door groen. Er wordt regelmatig gewerkt aan een nog mooier en fijner ingericht complex. Complimenten aan de vele vrijwilligers die zich daar voor inzetten.

2023 was een jaar waarin we het financieel zwaarder kregen. De sterke stijging in kosten was merkbaar. Vooral de kosten aan gasverbruik zien we terug in de jaarrekening. Gelukkig hebben we de investeringen in dubbel glas en led verlichting op tijd gedaan en is dat terug te zien in minder kuubs gas en minder elektra verbruik.

We hebben een inventarisatie gehouden om te zorgen dat alle vrijwilligerstaken worden opgepakt door een bredere groep. Dat heeft er o.a. al in geresulteerd dat we commissies hebben met nieuwe mensen voor sponsoring, materialenbeheer, financiën en een jubileumcommissie. Het doel is dat daar komend seizoen ook
nog een commissie gebouwbeheer bij komt.
In 2023 is ook de website vernieuwd. Deze is nog in ontwikkeling, maar het ziet er al heel mooi uit. Lever ook allemaal verslagen, foto´s of andere stukjes aan om samen deze website actueel en levendig te houden.

In 2024 gaan we ons 75 jarig jubileum vieren. Een speciale commissie is druk bezig met een mooi programma. Houd de verschillende communicatiekanalen in de gaten komend seizoen. Gelukkig hebben we een penningmeester gevonden. Jan Schutte heeft vanaf de winterstop deze rol opgepakt. Daar zijn we erg blij mee.

Voor mij als aftredend voorzitter is dit mijn laatste voorwoord. Het is fijn om de afgelopen jaren op deze manier te hebben kunnen bijdragen aan onze mooie vereniging. Een warme vereniging waar iedereen welkom is. Ik ben blij dat mijn voorganger ook weer bereid is om het stokje over te nemen als opvolger. En heb er
vertrouwen in dat met een echte verenigingsman als Eddie Leunk de club de komende jaren een sterke bestuurder heeft.

Ik wens iedereen een heel fijn (jubileum) seizoen 2023-2024!
Graag tot ziens op sportpark ’t Schoolder.

Sportieve groet,
Wessel Ruiterkamp - voorzitter SV Harfsen Voetbal

Hieronder: Wessel wordt bedankt voor zijn goede werk door Henk Pasman.