In memoriam

Vlak na Kerst vernamen wij dat ons erelid Hendrik Jan (HJ) Wilgenhof was overleden. Dit bericht heeft ons zeer getroffen.

HJ was een markante persoonlijkheid en een zeer vertrouwd gezicht op 't Schoolder. Een wijze en zeer sociale man waarvoor eenieder veel respect had. In de periode 1973 - 1999 was hij bestuurslid en daarnaast was hij bij van alles rondom de voetbalclub (en met name ook bij de velden) zeer betrokken. Tot het laatst toe was hij elke maandag (weer of geen weer) steevast present om de velden te herstellen na de gespeelde wedstrijden van het weekend. Overigens was hij voor allerlei klusjes nog veel vaker te vinden op ons sportcomplex en vele jaren is hij in de zomermaanden altijd druk in de weer geweest om de velden te prepareren voor een nieuw seizoen. Met eigen materieel kwam hij dan richting 't Schoolder en zorgde met het opnieuw zaaien, bemesten en bezanden van de velden telkens voor een piekfijne grasmat aan het begin van elk nieuw seizoen. Op het moment dat mollen of konijnen de velden dreigden te vernielen stond HJ direct op scherp en met zijn boerenachtergrond was hij de dieren altijd te slim af en werd de rust en de mooie grasmat op 't Schoolder snel hersteld.

HJ was ook een fanatiek supporter en hij miste geen wedstrijd van ons 1e elftal. Hij was er altijd (thuis en uitwedstrijden, competitie- of oefenwedstrijd), de wedstrijd kon eigenlijk niet beginnen zonder dat zijn aanwezigheid was gesignaleerd.
Hij kon zichtbaar genieten van een mooie overwining maar liet ook van zich horen als het niet ging zoals het moest en zette menigeen daarmee weer op scherp. Kortom, een zeer bevlogen en betrokken clubman in alle opzichten.

We gaan HJ erg missen en zullen hem altijd in gedachten blijven houden.