Harfsen verrast tegen Oeken

Na een paar verregende weken zonder voetbal is het nu koud en droog en dus een mooie dag om de tuin eens bladvrij te maken want ook nu zal het voetbal wel afgelast zijn is de gedachte. Maar tijdens het blad blazen toch maar even de voetbal-app gecheckt….. verrek , het gaat door! Dan moet het blad maar even wachten en gaan we naar “de Overkant’’, het voetbalveld van Oeken, en juist geraden, tegenover Frans de vrolijke.

Het veld ligt er redelijk bij hoewel de vele glijpartijen verraden dat het voor de voetballers niet meevalt. Harfsen moet het doen zonder een vaste kern van 7 spelers die nu allemaal geblesseerd langs de kant staan te kijken. De meegereisde Harfsen toeschouwers maken zichzelf dan ook geen illusies. Oeken staat in de top 3 en Harfsen in de dal 3, het zijn weken tot aan de winterstop om te overleven, elk puntje is daarbij meegenomen.

Voor coach Elders is het puzzelen geweest, zo staat Luc Pardijs nu rechtsback waar hij voorheen linksbuiten was. Spits Bram is nu de stofzuiger op het middenveld en Peter het aanspeelpunt.

Oeken laat meteen aspiraties zien en wil gelijk orde op zaken stellen. Met veel positie wisselingen, waarbij om de beurten de middenvelders achter de linie van Harfsen opduiken, proberen ze de kansen te creëren. Een paar keer komt Harfsen goed weg maar geleidelijk aan loopt Harfsen goed die gaten dicht waardoor Joost maar weinig in de problemen komt. Toch krijgt ook Harfsen niet veel kansen zodat tot tevredenheid van de supporters van Harfsen de score 0-0 is als we gaan rusten.

Na rust hetzelfde beeld, Oeken probeert de wedstrijd te dicteren maar Harfsen is geconcentreerd en werkt hard. De jongens die nu een kans krijgen laten zien wat ze waard zijn. Niet alleen veroveren ze veel ballen ook de voortzetting wordt steeds gevaarlijker. In de omschakeling wordt veel gezocht naar Luc op rechts en Thijs op links. De keeper van Oeken is al een paar keer gewaarschuwd terwijl Joost niet veel te doen krijgt. Dan krijgt Harfsen de beloning, Oeken verdedigd slecht uit want de verdedigende kopbal van Oeken gaat terug door de zestien waar Arthur zijn kans ziet. Zowaar een moeilijke kans maar hij kopt met een mooie boog over alles heen in de verre hoek, 0-1.

Harfsen blijft hard werken en telkens is de omschakeling nu gevaarlijk, Oeken loopt compleet achter de feiten aan. Luc Jimmink breekt weer door op rechts en schiet al van buiten de zestien waarmee hij de keeper verrast. De bal valt in het zijnetje bij de tweede paal en het is 0-2. Hij krijgt een mooi opendoekje bij de toeschouwers want het was alweer een tijdje geleden dat hij wist te scoren.

Bram lijkt de wedstrijd in het slot te gooien, neemt mooi op de borst aan, controleert en rond prachtig af maar de VAAR heeft buitenspel gezien. Deze Very Akward Assistend Referee had waarschijnlijk de lijntjes wat schuin op het veld staan, maar goed, het blijft 0-2. Meteen is er veel spanning op het veld, er is nog een kwartier te spelen en Oeken wisselt aanvallend, gaan achterin 1 op1 staan en zetten 2 aanvallers bij. Het gaat even goed maar dan valt 5 minuten voor tijd de 1-2. Een hoge bal bij de tweede paal kan Joost niet goed wegslaan waardoor de bal terug valt bij een Oeken speler, die weet er raad mee.

Nu is het erop of eronder, Oeken drukt, Harfsen countert, blessuretijd volgt. Dan de bevrijding, Chiel breekt door op links en schiet heel mooi binnen 1-3. Oeken is verslagen.

Na enkele weken van verlies en vrije dagen is er eindelijk weer wat te vieren en dat wordt dan ook uitgebreid gedaan. Het was nog lang niet stil aan "de Overkant".

Uit de Stentor

Voor Oeken werd het een zaterdag om snel te vergeten. In eigen huis ging het met 1-3 onderuit tegen Harfsen. Oeken-trainer Paolo Devanna kon er zijn vinger niet helemaal achter krijgen. ,,We hebben ons niveau niet gehaald, dat gebeurt zo nu en dan in een seizoen. De spelers deden wat we hadden afgesproken, maar het was niet goed genoeg. Volgende keer beter.” De winnende trainer, Erwin Elders van Harfsen, was trots op hetgeen zijn ploeg had vertoond: ,,Het was echt een teamprestatie, en dat terwijl we bijna een heel elftal missen. We hebben ook echt terecht gewonnen en hadden nog wel vaker kunnen scoren.”
Oeken – Harfsen 1-3 (0-0). 55. Arthur Wichers 0-1, 56. Luc Jimmink 0-2, 75. Timo Niessen 1-2, 89. Chiel Jimmink 1-3.

Hieronder de foto’s. tik op de eerste om de foto’s op goede grootte te zien, daarna kan je de pijltjes gebruiken om te bladeren