Harfsen maatje te klein voor Juliana

Vooraf kijkend naar de stand dan is duidelijk dat vandaag het keurkorps van Harfsen een lastige tegenstander treft. Juliana ’32 staat tweede (op een straatlengte (5 punten) achter Teuge overigens) en Harfsen bungelt inmiddels in de onderste regionen. Er is weer een resultaat nodig om kans te houden niet te degraderen. Gelukkig hebben we nog de meeste wedstrijden tegoed, die inhaalwedstrijden kunnen het tij keren. Maar dat is de komende weken, eerst vandaag maar eens proberen om een stuntje uit te halen.

Coach Erwin Elders moet telkens improviseren met de selectie die steeds smaller wordt. Hierdoor komen spelers niet op hun favoriete positie maar voor het team is het nodig. Inmiddels kunnen de meesten ook op verschillende posities spelen, zo ervaren zijn ze wel, dus de startopstelling is niet eens zo verrassend.

Na de aftrap gaat het eerst best gelijk op, er zijn vaste patronen te zien van beide kanten maar geleidelijk aan laat Juliana zien waarom ze hoger staan. Ze zijn balvaster, hebben verassende looplijnen en spelen zo regelmatig Harfsen uit positie. Gelukkig keept Joost weer een puike wedstrijd en houdt de verdediging stand. Aanvallend wordt steeds meer de lange bal gekozen. Chiel heeft natuurlijk een prachtige pass in de benen zoekt regelmatig zijn broer met de cross achter de laatste linie van Juliana. Al met al worden toch een paar kansen gecreëerd en bijna had Jochem gescoord. De rust wordt bereikt en het is nog 0-0, de toeschouwers zijn best tevreden, het zonnetje schijnt en er is nog steeds kans op een mooi resultaat.

In beide kleedkamers is er natuurlijk druk gecoacht, Harfsen wil de bus parkeren en op de counter scoren en Juliana moet het tempo omhoog gooien om de kansen te creëren die ze wel kunnen afmaken. Als de tweede helft begin hebben ze maar 4 minuten nodig om toe te slaan. De aanvoerder loopt zo links om de back en haalt de achterlijn. Zijn teruggetrokken bal gaat via een tussenstation naar de spits die met zijn kont naar het doel op de penaltystip staat. Hij draait knap om zijn as en schiet op gevoel tegendraads in de rechterbovenhoek. Onhoudbaar voor Joost. Een hele knappe goal.

De toeschouwers hebben meteen door dat de wedstrijd eigenlijk gespeelt is, hier gaat Harfsen normaal gesproken niet meer bovenop komen, maar .. ze gaan het wel proberen! Maar daar is wel hulp voor nodig van de scheidsrechter. Chiel Krijgt namelijk even later de bal de slalomt de zestien in. De verdediger steekt zijn voet erin en Chiel vliegt door de lucht. Heel Harfsen schreeuwt om een penalty maar de scheidsrechter staat er kort op en wuift het appel kordaat weg. De verdediger had namelijk ook de bal beroerd en dus wordt het niet als overtreding gezien. Daar komt Juliana goed weg en zijn voor Harfsen de druiven zuur.

Hetzelfde spelbeeld is weer te zien als in de eerste helft alleen nu kan Harfsen maar moeilijk kansen bij elkaar spelen. Juliana heeft de zaakjes goed voor elkaar. Harfsen gaat doorwisselen want er zitten nog drie aanvallers op de bank. Er moeten risico’s genomen worden om iets te forceren. Daar schuilt natuurlijk ook het risico en ook dat overkomt Harfsen. Het ging een paar keer nog net goed maar 10 minuten voor tijd valt toch de tweede voor Juliana. Het schot van rechts kan binnen de 5 meter binnengelopen worden door de linkerspits.

De laatste 10 minuten zijn slordig van beide kanten, de vermoeidheid speelt mee want echte kansen komen er niet meer. Juliana wint terecht met 0-2 en staan nog steviger op de tweede plaats. Harfsen staat nu 11e (van de 13) en lijkt aangeschoten wild.
Kunnen we nog een de goede kant van de streep komen? We gaan het de komende weken zien.

Hieronder het verslag uit de Stentor

Vierde klasse D

,,Terecht verloren, uiteindelijk”, is de korte analyse van Erwin Elders nadat zijn Harfsen met 0-2 onderuit ging tegen Juliana’32. ,,Drie minuten na rust maken zij de 0-1, dan kan hetgeen je in de rust bespreekt de prullenbak in. We hebben het geprobeerd, keihard gewerkt, kansen gecreëerd, maar het zit niet mee en dat is ook een stukje kwaliteit. Zij maken de 0-2, en dan is het gespeeld. We hebben verloren van een goede ploeg. Over de inzet ben ik tevreden”, aldus Elders.
Harfsen – Juliana’32 0-2 (0-0). 47. Gökan Karadavut 0-1, 80. Hassan Albou Mohammed 0-2.

Tip: klik op de eerste foto, dan door