Harfsen kansloos tegen Fc RDC

De voorbereiding op deze bekerwedstrijd had wat voeten in aarde. Trainer Erwin heeft een brulfte in de korte kring en heeft de honneurs gegeven aan Eddie, Dinand en Erwin (in volgorde van belangrijkheid). Ze worden meteen geconfronteerd met nog meer afmeldingen in de selectie. Dus wordt van de nood een deugd gemaakt, het duel van het tweede wordt geschrapt en enkelen mogen mee naar Deventer. Ook worden jeugdspelers van JO19 geselecteerd, Ruben en Sven zorgen ervoor dan de ouders ook afreizen naar Deventer want, zo is beloofd, iedereen komt aan spelen toe.

In Deventer blijkt dat de geluidsinstallatie na ons kritische stukje van de vorige keer gelukkig inmiddels vervangen is, de kraak is weg, helaas nog wel de zelfde K**muziek op 100 decibel. Maar goed, de warming up wordt afgeraffeld, het is gewoon te warm.

Het is duidelijk dat Harfsen de beker niet serieus neemt, over twee weken wacht dezelfde tegenstander voor de competitie, dan moet het wel gebeuren. Harfsen begint in 4-4-2 met de klassieke ruit op het middenveld en het eerste kwartier lijkt het makkelijk onder de aandrang van RDC uit te voetballen. Toch verhult het niet het probleem van gebrek aan concentratie en inzet. Het was iedereen doorgedrongen dat het vandaag niet echt hoeft, en dus gebeurd dat ook niet. Concentratieproblemen, gebrek aan vaste patronen door invallers, driehoekjes die even niet gemaakt worden, dus gebrek aan afspeelmogelijkheden zorgen voor veel balverlies. RDC weet er wel raad mee. De klassieke uitbraak over rechts , bal voorlangs en binnen lopen. Twee keer gebeurd dit identiek dus de 2-0 met rust is dik verdiend voor RDC. Harfsen heeft welgeteld 1 kans gehad, Bram had eigenlijk moeten scoren maar werd te ver naar buiten gedrongen en kon de bal niet meer binnenschieten.

Dat beloofd weinig goeds voor de tweede helft, de 16 jarigen Ruben en Sven mogen nu meedoen en ze laten echt wel zien dat ze kunnen voetballen maar het is jammer dat ze dit moeten tonen in dit slordige futloze team. De 3-0 is uit een terechte penalty want Dylan trekt met twee handen aan de arm van zijn spits. De 4-0 lijkt een frommelgoal maar de linkerspits rond gewoon clean af terwijl de hele 5 meter vol staat met spelers. RDC maakt het karwei toch nog slordig af met weinig rendement uit enkele uitbraken, slechts 1 goal komt erbij. Joost kan gelukkig laten zien dat hij een sterke keeper is. Eindstand 5-0. Een wedstrijd om snel te vergeten. Toch is het goed dat de jonge spelers vlieguren hebben gemaakt, zij vergeten deze wedstrijd niet zo snel als de toeschouwers.

Volgende week de laatste bekerwedstrijd in Deventer tegen Helios. Dat wordt een echte test case, de competitie komt eraan.