Harfsen kan koploper Teuge net geen pijn doen

Vorige week bereikte Harfsen de ondergrens van het voetbalseizoen, zo waren de berichten in de kantine, dus vandaag tegen koploper Teuge gaven de toeschouwers er geen stuiver voor. Het kon wel eens een afstraffing worden, dus ze gingen er eens goed voor zitten. Buiten stonden natuurlijk de die-hard fans de hagelbuien te trotseren want het zonnetje tussendoor vergoed veel.

De jarige coach Elders had Harfsen vooraf goed op scherp gezet want tegen de verwachting in is het Harfsen dat het spel maakt in de eerste helft. Ze dwingen Teuge in de verdediging maar Teuge staat natuurlijk niet voor niets eerste, echte grote kansen worden niet uitgespeeld. Wel is Harfsen erg gevaarlijk met corners en afstand schoten, voor al de poeier van Chiel had een beter lot verdiend. De keeper kan de bal echter net toucheren zodat de bal via de lat en de paal net voor de lijn valt.

Teuge kan slechts sporadisch er uit komen maar ze hebben een paar snelle technische spelers voorin lopen. Ook zie je duidelijk vaste patronen in hun opbouw. Als dan de bal hoog bij de tweede paal naar beneden valt duikt daar de rechter buitenspeler op die de bal binnen tikt, 0-1. Wat een teleurstelling, Harfsen zat heel goed in de wedstrijd, stoppen er veel energie in, en speelde juist de frustratie van de laatste weken van zich af, de koppies gaan even omlaag, deze klap moet even verwerkt worden. Daar is maar één manier voor, doorgaan op de goede weg.

Weer verkrijgt Harfsen het overwicht maar weer leidt het niet tot uitgespeelde kansen. De keeper redt weer een paar keer knap op een inzet van Chiel en zorgt zo voor de 0-1 ruststand.

In de rust schiet de trainer van Teuge even uit zijn slof. Zijn team heeft het veel te makkelijk opgenomen, dat uitwedstrijdje bij het laaggeplaatste Harfsen, en komt bijna van de koude kermis thuis. Hij eist van zijn team dan ook meer inzet. Het sorteert gelijk effect. Harfsen heeft het nu veel moeilijker en Teuge krijgt het overwicht. Er volgt veel strijd, kansen voor Teuge, Joost moet flink aan de bak, lange ballen van Harfsen en de grensrechter van Teuge moet flink aan de bak. Het leidt tot veel frustratie en geschreeuw over en weer bij spelers, bank en toeschouwers. Voor de scheidsrechter bepaald geen makkelijke wedstrijd.

Harfsen probeert de gelijkmaker te forceren maar loopt daarbij tegen een fatale counter op. Teuge komt over links door en Paco ziet zichzelf tegenover drie aanvallers. De bal komt inderdaad bij de spits en dan is het simpel binnen schuiven, 0-2. Harfsen is inmiddels flink getergd en dan komen er extra krachten los. Als we eens kans hadden tegen dit Teuge te verslaan dan was het toch vandaag en daarom zetten ze nog eens aan. Luc duikt vanaf links de zestien in, dolt zijn tegenstander die eens onder de stokken van Luc door maait. Luc gaat tegen het gras maar de scheidsrechter staat er blijkbaar niet goed voor want die wuift de duidelijke strafschop weg. Zelfs de toeschouwers van Teuge begrijpen dat dit een foute beslissing is want zijn nu opvallend stil.

Komt er dan geen beloning voor het harde werken? Toch wel, Chiel krijgt een vrije trap te nemen, recht voor de goal. Zijn harde schot lijkt een makkie voor de keeper maar de bal is te hard, het verdwijnt tussen zijn benen door in de goal. De 1-2 is weliswaar een kwartier voor tijd maar die tijd blijkt niet genoeg voor de gelijkmaker. Harfsen valt aan, gooit er extra spitsen bij maar mogen blij zijn dat Teuge de score niet opschroeft. De counters van Teuge zorgen voor meer gevaar dan de hoge ballen die Harfsen bij Teuge in de trechter gooit. Het blijft dus 1-2 en Teuge pakt weer de winst. Ze liggen op koers voor het kampioenschap. Harfsen daarentegen moet oppassen om niet te degraderen. Volgende week tegen Eefde is cruciaal en daarna volgen wedstrijden tegen directe concurrenten. Als ze de strijdlust van vandaag weer kunnen brengen moet het goedkomen.

Verslag uit de Stentor:

Harfsen moest zich zaterdag neerleggen bij een nipte nederlaag tegen koploper Teuge. Trainer Erwin Elders toont zich realistisch. ,,In de eerste helft hebben we kansen gehad om Teuge meer pijn te doen. Na rust kregen we er iets minder grip op, werd het 0-2. We maken nog 1-2, het werd spannend tegen de koploper. Ze wankelden, we konden ze niet omver duwen. Ze hebben wel verdiend gewonnen.”
Harfsen – Teuge 1-2 (0-1). 11. Mike Drost 0-1, 61. Jesper Rozeboom 0-2, 77. Chiel Jimmink 1-2.

Klik op de eerste foto voor een beter beeld