Harfsen flink afgestraft in slotfase

Vooraf gekeken op de stand dan zit Harfsen in de middenmoot en moet het oppassen niet onder de degradatiestreep te zakken want die is ook dit jaar weer precies op de helft. Natuurlijk is deze plek terecht want de punten zijn gewonnen van teams die onder ons staan en verloren van teams die boven ons staan. Zo geredeneerd zou de wedstrijd tegen Eerbeekse Boys perspectief moeten bieden want die staan net onder ons. Bij winst staan we wat vaster op plaats 6, bij verlies zakken we weg en staan de Boys uit Eerbeek op die plek.

De wedstrijd is koud begonnen of het publiek kan al juichen want de 1-0 valt na drie minuten door een oplettende Bram die bij de tweede paal de bal binnenkopt. De slimme voorzet was van Arthur. Het publiek gaat er eens lekker voor zitten want de wedstrijd gaat gelijk op. Voor de meesten wat onverwacht want enkele sterkhouders kampen met blessures, gelukkig is de selectie breed genoeg.

Dat het een open wedstrijd is blijkt uit de kansen die over en weer te zien zijn, het wordt dan ook al gauw 1-1, de laatste lijn van Harfsen haalt nog wel een doorgesproken speler neer maar de bal belandt bij de meegelopen linkerspits die alsnog binnenschiet, 1-1. We zijn 11 minuten bezig.

Het is duidelijk dat aan beide zijden de verdediging open ligt. Harfsen profiteert maar heeft daar drie pogingen voor nodig, tot twee keer toe wordt de inzet van de lijn gehaald voordat Peter onberispelijk binnenschiet, 2-1.
De vreugde duurt maar 5 minuten want dan maakt de Eerbeekse spits de mooiste van de middag. Twee Harfsen spelers schakelen elkaar uit als de nr. 9 de bal oppikt bij de zijlijn, met grote passen richting de zestien rent waar hij vakkundig door Nick naar buiten gedreven wordt maar de uithaal is hard en hoog in de korte hoek, 2-2.
Een terechte ruststand maar de trainer heeft wel wat recht te zetten. Niet alleen is laatste man Nick uitgevallen met een schouderblessure maar er gaat ook regelmatig het één en ander fout in het positiespel bij omschakeling balbezit tegenstander.

Vol verwachting is het publiek voor de tweede helft. Beide teams zijn voorzichtiger en willen niet verliezen. Harfsen neemt het initiatief, scoren zelfs maar het wordt wegens buitenspel afgekeurd. Chiel krijgt nog een vrije trap op een mooie plek maar het schot is te simpel voor de doelman. Het duurt tot de 70e minuut voordat er weer gescoord wordt. Eerbeek komt voor het eerst op voorsprong. Ze zijn wat gelukkig met een van richting veranderd schot, maar toch, het is 2-3. Harfsen is teleurgesteld, het zag er lang naar uit dat ze de wedstrijd in hun voordeel konden beslissen en nu moeten ze in de achtervolging. Er worden risico’s genomen. Chiel had bijna met een lob gescoord als de counter aan de andere kant komt, deze gaat op de paal. Harfsen is gewaarschuwd.

Jochem komt erin, kan hij wat forceren misschien. Maar helaas het is Eerbeek die het overneemt. Weer komt een uitval over rechts. De eerste inzet krijgt Kai nog vol in de balg, de rebound gaat er in, 2-4.

Het pleit is beslecht, beseft het publiek en de spelers. Het is een verloren wedstrijd maar niet zonder strijd. Zo gaat Paco er weer onbevreesd in op het middenveld en puntert hij de bal weg. Tot verbazing van het publiek ploft de bal met een grote boog stijf in de bovenhoek van Eerbeek, het is 3-4. Nog 10 minuten te gaan.

Harfsen gaat er vol voor, voorstopper Dylan wordt mee naar voren gestuurd, achterin is het open huis maar het is alles of niets. Het leidt tot veel schermutselingen voor het doel van Eerbeek maar de treffer valt niet. Althans niet aan de goede kant, Eerbeek kan een minuut voor tijd de counter wel afronden, 3-5. De knollen zijn op maar de speeltijd nog niet. Harfsen volhard wanhopig in de kansloze missie en de Boys profiteren volop. Bram scoort nog een hele mooie treffer als hij knap voor zijn man komt maar het mag niet meer baten. De score loopt op tot 4 – 8, een korfbaluitslag die teveel van het goede is.

De nederlaag komt hard aan, gelukkig is er een week verlof, even herstellen, tegen Juliana op 2 maart is een goede uitslag hard nodig. Juliana echter, wil kampioen worden en niet tegen een zepert oplopen. Komt allen kijken.

Stand:

Hieronder het verslag uit De Stentor

Vierde klasse D

Spektakel in Harfsen, waar Eerbeekse Boys met grote cijfers won: 4-8. Harfsen-trainer Erwin Elders vindt dat de stand er erger uitziet dan het in zijn ogen was. ,,We hebben in de eerste helft goed gespeeld, vind ik echt. In de tweede helft kantelt de wedstrijd een beetje, krijg je goals tegen door persoonlijke fouten. Het was lang spannend, dit is zonde. We hebben terecht verloren, maar het is niet alsof ik hier nou een heel slecht gevoel aan over houd.”
Harfsen – Eerbeekse Boys 4-8 (2-2). 3. Bram Brinkman 1-0, 11. Melvin Jansen 1-1, 21. Peter Zoetbrood 2-1, 26. Rob Hebben 2-2, 69. Jansen 2-3, 72. Danny van Dijk 2-4, 79. Paco van Kan 3-4, 84. Jansen 3-5, 89. Thijs Udink 3-6, 90. Bram Brinkman 4-6, 90. Udink 4-7, 90. Udink 4-8.

hieronder de foto's
Tip: klik op de eerste en blader dan verder