Harfsen deelt pak slaag uit

In een prima wedstrijd tegen Oeken liet Harfsen zich deze dag van haar beste kant zien. Oude bekende Oeken kreeg geen poot aan de grond op 't Schoolder en werd kansloos met liefst 6-0 terug gestuurd naar De Vroolijke Frans.

Harfsen begon energiek en vol overtuiging en dwong al snel een voorsprong af. Eerst zorgde een eigen doelpunt van Oeken na miscommunicatie tussen doelman en verdediger voor de 1-0 en even later strafte Chiel een pupillenfout in de verdediging van de gasten (nooit uitverdedigen door het centrum) genadeloos af. Harfsen zat al snel op rozen maar dat was dit seizoen eerder gebeurd en dus hield menig toeschouwer na dit goede begin nog wel even een slag om de arm. Dat bleek onnodig want Harfsen stoomde door en toen Luc J de 3-0 liet aantekenen was de wedstrijd al voor rust gespeeld. Weliswaar moest Joost tussendoor wel enkele malen optreden maar Harfsen had zelf ook meerdere mogelijkheden om de score nog verder uit te breiden. Er werd goed gevoetbald en het publiek genoot bij vlagen van fraaie staaltjes voetbal van de fris spelende thuisploeg.

De tweede helft meer van hetzelfde. Harfsen was veruit de betere ploeg en bouwde de voorsprong gestaag uit. Via een tweede treffer van Luc en twee knappe goals van Bram en Thijs werd Oeken met 6-0 afgeserveerd. Een ruime overwinning die ook voor het doelsaldo zeer welkom was en eindelijk ook een keer een 'clean sheet' voor Joost die een puike pot keepte. Met name Kay en Arthur kwamen in aanmerking voor de titel man of the match maar het was bovenal een mooie teamprestatie van een ouderwets swingend spelend Harfsen.

Rechtstreekse degradatie is met deze afgetekende overwinning afgewend en in de laatste drie wedstrijden mag Harfsen laten zien of het de dreigende nacompetitie misschien ook nog kan ontlopen. Daarvoor is wel een klein wonder nodig maar als het niveau van vandaag wordt vastgehouden is niets uit te sluiten. We gaan het zien in de volgende cruciale pot tegen Eilermark.

Verslag uit de Stentor

Harfsen zette zaterdag een stevige uitslag neer. Tegen Oeken werd het maar liefst 6-0. Harfsen-trainer Erwin Elders vond er niks op af te dingen. ,,Het was terecht, het had meer moeten zijn. We waren echt heel goed. Ik ben trots op de ploeg en het is fijn dat Jasper Klumper weer minuten maakte na een kruisbandblessure. Die kunnen we er goed bij hebben in de nacompetitie”, sprak Elders. Harfsen – Oeken 6-0 (3-0). 3. Eigen doelpunt 1-0, 13. Chiel Jimmink 2-0, 30. Luc Jimmink 3-0, 58. Luc Jimmink 4-0, 68. Bram Brinkman 5-0, 90. Eigen doelpunt 6-0.

Hieronder de foto's, onze fotograaf is wat onthand, dus zeer beperkt aanbod weer deze keer.

op de foto klikken voor het beste resultaat