Harfsen boekt goede overwinning op sp Deventer

Na 3 rondes in de nieuwe competitie lijkt Harfsen zijn draai gevonden te hebben. Na het verlies tegen RDC (kan gebeuren) en een hinderlijke onderbreking vanwege de oneven teams in de poule werd vorige week de wedstrijd tegen Juliana knap gewonnen. Nu komt het er op aan of Harfsen zich in het linker of rechter rijtje terugvindt na de wedstrijd van vandaag tegen Sportclub Deventer.

Coach Erwin Elders (nu zonder assistent want Eddie is nu de baas van Erwin) heeft het langdurige blessureprobleem wel opgelost want het team kent een vrijwel vaste opstelling waaruit blijkt dat problemen betrekkelijk zijn. In het centrum is Mark de onbetwiste laatste man met Dylan als stopper. Links en rechtsback zijn dubbel bezet met keuzes uit Kai, Nick, Paco en Thijs. Middenop Chiel, Jochem, Luc V en optioneel Arthur en voorop zijn Luc P, Luc J en Bram de vaste waardes waarbij Peter de aflossing is. Het team lijkt zo in evenwicht en is al aardig ingespeeld.

Vandaag is het een lekker zonnetje, hoewel buien dreigen, maar er is veel publiek op de wedstrijd afgekomen. De wedstrijd komt het wat stroef op gang maar het overwicht lijkt wel voor Harfsen. Joost moet eens gestrekt op een schuiver van Deventer maar aan de andere kant heeft de keeper het drukker, maar ook hij houdt stand. Harfsen scoort zelfs een uitstekende goal door Paco, maar hij wordt teruggefloten wegens buitenspel. Ook een tweede goal wordt daarom afgekeurd maar deze is discutabeler. Ook claims voor een strafschop wordt weggewoven door de scheidsrechter. Al met al valt het toch tegen als de ruststand 0-0 is. De meeste toeschouwers hebben echter de laatste minuten niet meegemaakt, want ze vluchten de droge kantine in, als even de sluizen opengaan.

Coach Elders heeft natuurlijk wat te mopperen in de rust want niet gescoord waar het wel kon, het moet even wat effectiever. Hij wordt op zijn wenken bediend in de tweede helft want ineens valt alles op zijn plaats. Vanuit Deventer perspectief het lijkt wel of de sportclub even de kluts kwijt is. De toeschouwers zien in elk geval twee vloeiende aanvallen over rechts, waarbij de eerste netje teruggelegd wordt op Jochem die beheerst binnenschiet. De tweede is de voorzet van rechts op Luc V, die wat meer moeite moet doen maar ook knap binnen schiet.

De koek is nog niet op, nu laat Bram even zijn kunsten zien. Hij goochelt met de bal in de zestien, laat drie verdedigers tollen en zet de keeper op het verkeerde been door tegendraads in te schieten. In tien minuten tijd is het opeens 3-0 voor Harfsen en de wedstrijd lijkt gespeelt.
Sp. Deventer herstelt zich enigszins maar kunnen het tij niet keren. De wedstrijd blijft onder controle van de Harfsen spelers die echter verzuimen de halve kansen af te maken, dat mag best wat doortastender. Daarnaast kan uit de standaard situaties veel meer rendement gehaald worden. Kopduels uit de corners of vrije trappen worden bijvoorbeeld wel gewonnen maar het is allemaal verre van effectief. Hier zijn duidelijk geen afspraken gemaakt over inlopende mensen of schutters waar je op kunt terugleggen. Het gaat op geluk en eigen inzicht.
Maar wat een gezeur in de marge merkt u tercht op, als je met 3-0 wint. Want laten we niet vergeten, Harfsen doet het erg goed en vindt zich na deze wedstrijd terug in het linkerrijtje. De uitslagen gaan alle kanten op en alle clubs hebben al punten op Apeldoornse boys na. Volgende week is het herfst vakantie maar daarna (28 oktober) weer thuis, dan tegen Berghuizen.

Geheel onderaan de pagina vindt u de foto's.
Tip: klik op de 1e foto dan komt een nieuw frame in beeld waarbij je de gehele foto ziet en kunt doorscrollen..

Verslag uit de Stentor

Vierde klasse D

Harfsen had aan zeven minuten voldoende om het duel met Sportclub Deventer te beslissen. De thuisploeg zag in de eerste helft (0-0) twee treffers afgekeurd worden vanwege buitenspel, maar sloeg na rust driemaal genadeloos toe. Jochem Leunk, Luc Valkeman en Bram Brinkman zorgden voor de Harfsense treffers en een 3-0 voorsprong. Dat bleek tevens de eindstand. ,,Uiteindelijk hebben we verdiend gewonnen”, zo luidde het oordeel van Harfsen-trainer Erwin Elders. ,,De eerste ging gelijk op en was vrij slordig. In de tweede helft kwamen we meer aan het voetballen.” Waar Elders content was met het tweede bedrijf van zijn ploeg en de drie punten, daar baalde zijn collega van de zwakke herstart van zijn ploeg. ,,Binnen zeven minuten gooien we de complete wedstrijd weg”, had Sportclub-trainer Wouter Groot Lipman gezien. Zijn ploeg wacht daardoor nog op de eerste zege. ,,Hier moeten we lering uit trekken, want nu lopen we onderin te klooien.” Harfsen – Sp. Deventer 3-0 (0-0). 47. Jochem Leunk 1-0, 49. Luc Valkeman 2-0, 52. Bram Brinkman 3-0.