Harfsen bekert sterk tegen Kon. UD

Wie trapt ‘m weer af veur het nieje seizoen!

Coach Erwin Elders heeft de voorbereiding gebruikt om wat moderne systemen te proberen. Ingegeven door het wegvallen van enkele belangrijke spelers met langdurige blessures maar ook omdat dit (ervaren)keurkorps dat aan kan. Het kan wel eens makkelijk zijn om te wisselen van systeem als de tegenstander (of liever gezegd; de wedstrijd) daar om vraagt.

Zo zagen we in de oefen campagne veelvuldig de start opstelling in 5-3-2, met moderne wingbacks die de zijkanten bestrijken waarbij vaak na de rust men weer terug viel op het vertrouwde 4-3-3 of zelfs 4-4-2 met een ruit op het middenveld. En het moet gezegd; de resultaten waren positief. Nu is het werken naar de seizoenstart in de competitie, die dit jaar wel eens pittig kan worden, ook dit jaar zal weer een grove scheiding worden gemaakt, je moet bij de eerste 6 zitten om niet te degraderen. Daarmee is gelijk de doelstelling bekend. De beker competitie die nu gespeeld wordt is een welkome training. Deze voorronde kent drie wedstrijden tegen bekende clubs; Helios, Fc RDC en Koninklijke UD. Helios is favoriet en zal een goede graadmeter zijn. Vandaag thuis tegen het lager ingeschatte UD, maar laat het dan ook maar eens zien, het publiek is op deze mooie voetbaldag massaal gekomen om er van te genieten.

Al snel wordt duidelijk dat Harfsen er zin in heeft. We starten in een 4-3-3 opstelling maar dat wil niet zeggen dat de backs zich inhouden, ze staan hoog op het veld en de Koninklijke wordt vakkundig ingesloten. Veelvuldig wordt gekozen voor de crossbal naar de open kant zodat en een mooie wedstrijd ontstaat met veel dynamiek en kansen voor de vleugelspelers. Met name Luc J krijgt enkele open kansen. Maar ook Luc P. wordt vaak gezocht. Chiel en Jochem sluiten bij en krijgen de kansen als er gecombineerd moet worden. Het duurt niet lang of het eerste doelpunt dient zich aan. Chiel is gevloerd en de vrije trap op 20 meter is ditmaal voor Jochem. Die stuurt hem mooi naar de verre hoek, de bal leek houdbaar maar ploft net onder de lat binnen, 1-0.

De tweede is een inschuiver van Luc J. op afronding van de bal voorlangs van Luc P. U raadt het al; Luc werd met een crossbal de hoek in gestuurd, snijdt naar binnen richting keeper en legt breed als de keeper uitkomt. De klassieke trainingsvorm die trainers graag terug zien in het veld, 2-0.

Ook de 3-0 is goed uitgespeeld, weer een uitbraak over de rechtervleugel, bal terug op de zestien, daar staat spits Bram vogeltje vrij en als hij die tijd krijgt dan is hij niet te beroert om de bal hard binnen te knallen. Het is rust en de wedstrijd is in feite al gespeeld.

Na de rust is het altijd even afwachten of de wedstrijd inkakt of dat het spelplezier aanwezig blijft. Gelukkig zat dat vanmiddag wel goed bij Harfsen. De toeschouwers krijg waar voor hun geld (entree is trouwens gratis, alleen voor de koffie mag je betalen) want de score loopt gestaag op. Chiel pikt zijn doelpuntje mee met een mooi schot, 4-0. Daarna is de beurt aan invaller Daan, hij staat linksbuiten, draait terug naar binnen en van punt zestien schiet hij met een mooie krul in de rechterbovenhoek, de keeper zweeft tevergeefs, dit zijn hele mooie, 5-0.

Kan UD dan helemaal niets, natuurlijk wel, alleen vandaag zijn de uitvallen schaars en staat Joost puik te keepen. Maar nu komt hij 1 op 1 tegenover de aanvoerder te staan en als hij zich breed maakt gaat de bal door de stokken, 5-1. Daar is Joost kansloos.

Het slotakkoord is weer voor Harfsen, met 2 identieke doelpunten, rechtsbuiten Luc J. trekt twee keer de bal voor langs en Mark en Peter mogen binnen schieten. Eindstand 7-1. Nu eerst nog twee uitwedstrijden voor de beker maar dan lijk Harfsen wel klaar voor de competitie.

De foto's staan hieronder in een gallerij. U kunt zelf de foto's doorschuiven door er op te tikken en dan voor- en achteruit te scrollen.

U kunt ook met uw muis de pijltjes onder het (te grote) kader bedienen maar dan kan het zijn dat de foto's maar deels worden getoond en u mist de onderschriften.