Harfsen 3 laat kansen liggen

SV Harsen 3 ontving vandaag de heren van AZSV 11 op veld 1. Ons veld 2™ was, tot onze grote verbazing, al in gebruik door onze lieve vrienden van SV Harfsen 2 (check hun instagram ook eens). Het weer was slecht maar we hadden veel zin in een potje hobbelen.

Yoeri was teleurgesteld omdat hij de lieve Sint niet kon zien aankomen, dus hij bracht maar zijn eigen pepernoten mee als “fruithapje” onder het mom van “bruin fruit”. Onze trouwe co-coach “Remcoach” moest het helaas alleen doen want “coach” Twan had blijkbaar belangrijke bierzaken te bespreken in de Brink te Bathemen.

Tijdens de voorbespreking kwamen we erachter dat de kleding niet heel schoon was geworden, hier geven we aanvoerder Dennis de schuld, dus moesten we onze geweldige gele shirts aan. De gele kanaries van Harfsen 3 begonnen vol goede moed aan de wedstrijd alleen misten we nog een paar spelers. Blijkbaar stonden sterspelers Ries en Kokos nog op ons 2™ veld te ballen met het 2e.

In de 3e minuut kwamen we al met 0-1 achter omdat onze keeper de bal niet goed inschatte en de aanvaller van AZSV over hem heen kon koppen. De rest van de wedstrijd was Harfsen 3 oppermachtig op het veld. Missen enkele opgelegde kansen, scoren zelfs nog, maar het was buitenspel. We beloonden onszelf dus niet. Zelfs onze topscoorder van vorig jaar Freek “Frenkel” Veeneman miste zijn scherpte en schoot in de tweede helft een penalty lekker veilig in de handen van de keeper van AZSV.

We misten gewoon iets, maar wat? Was het onze Guus die bij de enduro was wezen kijken? Denk het niet want hij kwam ons gezellig vergezellen de 2e helft. Was het onze faam? Denk het niet, want ook die hebben we al op de kelderklasse Facebook pagina (check https:fb.watch/ooCxmY67rL/ ).
Misschien was het dan wel de lijnen van het veld want die waren net zo zichtbaar als doelpunten van ons team.

Uiteindelijk is het 0-2 geworden en kwamen de bekende zinnetjes al naar boven. “Deze hadden we moeten winnen”, “90% balbezit op de helft van de tegenstander” of “best goed, we belonen onszelf wederom niet”.

Ach ja, .. Volgende week even vrij en dan weer knallen!

Hieronder de foto's. Tip: klik op de eerste foto voor een beter beeld en gebruik de pijlen om verder te kijken.