Harfsen 3 gaat Knock Out tegen Winterswijk

Harfsen 3 - Winterswijk 8

Er stond een vol programma op de planning op 't Schoolder maar wegens een tekort aan spelers van de tegenstander is de wedstrijd van Harfsen 2 verzet. De coaches van Harfsen 3 zagen hun kans en vroegen voor versterking. Helaas kreeg het alleen hun afdankertje waar ze net vanaf waren mee, maar gelukkig konden er wat jonge jongens van de jeugd mee doen.

Na 2 wedstrijden staat Harfsen 3 op een laatste plek zonder enige punten te hebben gepakt. Om het tij te keren kwam Remcoach speciaal eerder terug uit Amsterdam. Met een basiself van allemaal Harfsen 3 spelers en 4 gastspelers op de bank was er vantevoren veel geloof in een goed resultaat. Dit zakte helaas al gauw af toen 7 man te laat kwam. Naast het te laat komen was ook ons beloofde fruitmandje van aanvoerder Dennis niet aanwezig. Goed voor de boetepot, minder goed voor de scherpte.

Met een lege maag en portemonnee begon Harfsen 3 aan de 1e helft. De eerste 20 minuten was het een open wedstrijd met veel ruimte voor beide partijen. Helaas kon Harfsen niet profiteren door het geven van slordige passes. Ook Winterswijk kwam er lang niet doorheen tot ze een steekballetje gaven en het pijnlijk duidelijk werd dat Dikke Dennis niet meer de snelheid heeft die hij eerder had. Onze keeper had ook verwacht dat het wel te belopen zou zijn voor onze aanvoerder en kwam niet uit. Dit resulteerde voor het eerste schot van de wedstrijd die er ook gelijk in ging. Niet veel later schoot Winterswijk van ongeveer 25 meter op doel en dacht keeper Yoeri de bal aan te kunnen nemen met zijn buitenkant knie. Hij was even vergeten dat hij totaal geen techniek heeft en zo viel ook deze bal onnodig in het goal van Harfsen.

In de rust kwamen de coaches met een nieuw strijdplan. Een keeperswissel en 4 frisse jongens moesten het verschil maken. Toen de coaches zeiden dat hier nog makkelijk een winst te behalen was waren wat spelers sceptisch. Volgens Wouter zeiden de coaches dat wel vaker en krijgen we vaak in de 2e helft alsnog binnen een paar minuten weer een goal tegen.

Gelijk na de aftrap voor de 2e helft kreeg de net ingebrachte Sven een kans na een zeer fraaie lob van Freek en leken de twijfels bij Wouter onterecht. De kans ging helaas net over en de bal was weer voor Winterswijk. Met de bal in hun bezit wist Winterswijk binnen 5 minuten tweemaal de goal te vinden en was het strijdplan van Harfsen 3 tenietgedaan. Met een toch wat kleine glimlach op zijn gezicht haalt Wouter dan ook zijn schouders op naar de coaches. Toen Harfsen iets aanvallender ging spelen ontstonden er nog meer gaten en daar wist Winterswijk weer van te profiteren en maakte er 5-0 van. De ommekeer kwam pas toen de coaches nog 2 wissels gingen doorvoeren. Freek werd gewisseld omdat hij last van zijn knie had en Dennis kreeg een omgekeerde publiekswissel. Met weer een paar nieuwe technische jongens in het veld was er toch nog een sprankje hoop op een gelijkspel of zelfs winst met nog ruim 5 minuten te spelen. Maar toen brak het noodlot toe. Een speler van Winterswijk kreeg de bal zo hard tegen zijn hoofd dat hij knock-out ging. Gelukkig was er weer een zee aan supporters op veld 2 waaronder een aantal verzorgsters die gelukkig de jongen van Winterswijk weer bij bewustzijn wisten te toveren. Gezien de conditie van de speler van Winterswijk vond de scheidsrechter het genoeg geweest en floot de wedstrijd af. Begrijpelijk, maar erg jammer want er had nog zeker een puntje ingezeten.

Namens Harfsen 3 wensen wij de speler van Winterswijk veel beterschap toe. Aanvoerder Dennis zal een fruitmandje regelen, maar reken er maar niet op.

Harfsen 3 – Winterswijk 8      uitslag 0 - 5