Harfsen 2 zoekt nog naar het juiste systeem

Harfsen 2 vs FC Zutphen

FC Zutphen kwam op bezoek bij Harfsen 2 op het vertrouwde veld 2. De opdracht vooraf was duidelijk, kort zitten en de backs vrij laten voor een snelle balverovering om vervolgens de aanval te zoeken, maar helaas werd dit plan niet uitgevoerd op de manier waarop onze net gepromoveerde trainer het ingedachte had. Toch bracht de dag een vleugje nostalgie met zich mee, want we mochten een oude bekende begroeten langs de zijlijn. Michiel Welling, alias Oele, werd hartelijk ontvangen en kon zijn kwaliteiten weer tonen aan de kalklijn.

Al snel vielen de eerste doelpunten. Bij de 0-1 wist de spits van FC Zutphen zich makkelijk vrij te draaien en opende zo de score, wat slechts het begin bleek van een reeks treffers.

Richting het einde van de eerste helft viel ook de 0-2, voortkomend uit een hoekschop die door Job werd doorgetikt in de richting van een vrijstaande tegenstander, die simpel kon binnentikken bij de 2de paal.

Kort na de rust hadden we nog een kans op een aansluitingstreffer, maar een vrije trap van Thom eindigde op de lat. Was dit de ommekeer geweest? We zullen het nooit weten.

Tussen de doelpunten door vond een opmerkelijk moment plaats toen Stefan, alias Flying Ted, zichzelf opofferde door in te stappen en zich voor de bal te werpen tijdens een dieptebal van FC Zutphen, hij miste de bal, maar dit had geen tegengoal tot gevolg.

In de rust was het duidelijk dat er iets moest veranderen. Coach Patrick bracht twee wissels: Peter en Niels kwamen in het veld voor Maurits en Thom, en er werd overgeschakeld naar een 4-4-2 formatie.

Helaas verliep de tweede helft niet zoals gehoopt. Binnen enkele minuten vielen er twee snelle tegendoelpunten, waarbij de buitenspeler van FC Zutphen door van buiten naar binnen te trekken de bal in de korte hoek kon plaatsen, buiten het bereik van Job. De 0-4 volgde al snel uit een uitgespeelde actie waar Job niks tegenin kon brengen.

Ondanks onze inspanningen slaagden we er niet in om veelgevaar te stichten in de tweede helft. Het werd uiteindelijk 0-5 na een 1-op-1 situatie, Job had de bal maar via de kluts kreeg de spits hem mee en tekende voor de 0-5.

Nu is het zaak ons te richten op de volgende uitdaging waarvoor we in de geschiedenisboeken moeten duiken, drie wedstrijden spelen in acht dagen tijd. Er zal een beroep gedaan worden op de mentale en fysieke gesteldheid van de H2 selectie. Daarnaast zal de coach zijn hoofd breken over de juiste formatie voor de komende wedstrijden. De 4-4-2 leek geen succes, wordt het de 5-3-2 formatie van Van Gaal of keren we terug naar de vertrouwde 4-3-3? We laten ons verrassen door het tactisch vernuft van P. Klumper.

Aanstaande zaterdag, 30 maart om 12:30 uur, hopen we op betere resultaten tegen VEVO 2.

Tip: klik op de eerste foto en ga dan verder swipen..