Harfsen 2 steelt punt van titelkandidaat

Vandaag mocht Harfsen 2 naar een rustperiode van 3 weken aantreden tegen het altijd zware Groen Wit 4. Voorafgaand aan de wedstrijd kreeg Harfsen 2 te horen dat het seizoen verder onder leiding gaat staan van Patrick Klumper. Huidige leider Dinant Jimmink heeft besloten het hoger op te zoeken bij Harfsen 1. Dinant, bedankt voor je diensten de afgelopen jaren, en wij zullen ons wel weer redden ;-)

Harfsen begon met een opmerkelijke sluitpost vandaag, Rudi Keizer stond op goal. Aangezien Job Ten Have het belangrijker vond om varkens te vangen op zijn werk. Met een ervaren rot achterin begon Harfsen de wedstrijd vol enthousiasme, en werd er rustig opgebouwd. Groen Wit begon slordig en daar profiteerde Daan Halfman van. Mede door een geweldige diepe pass van Jeroen Zoetbrood kwam Daan op de keeper af. Door een paar simpele kapbewegingen kon Daan inschieten, en stond Harfsen op een 1-0 voorsprong tegen de huidige nummer 2.

Harfsen probeerde daarna door te drukken door de druk op te voeren richting de goal. Dit gaf ook kansen voor Groen Wit aangezien de ruimtes wat groter werden. Gelukkig had de spits van Groen Wit een lange nacht gehad, want die raakte namelijk geen knikker. Hij had ook nummer 69 op zijn rug staan. Geen idee of dit er wat mee te maken had. Harfsen begon het laatste deel van de 1e helft wat grip op de wedstrijd te verliezen. Gelukkig stond het achterin goed en werd er scherp verdedigd door de achterhoede. Harfsen kreeg zo af en toe toch de kans via de linkerkant met Daan, die rechtsback bakte er namelijk weinig van, en zo kon er toch nog iets druk worden uitgeoefend! Eindelijk rust, 1-0!

Coach Patrick tevreden, maar gaf aan dat druk op hun middenveld moesten houden en bij nummer 6 en 7 de pass eruit te houden. Zal je net zien, die stonden er na de 1e helft niet meer in, maar Groen Wit bleef gevaarlijk voor de goal van Harfsen. Het werd een echte knokwedstrijd voor Harfsen en met veel geluk bleef het lang op 1-0. Uiteindelijk gaf Groen Wit de bal voor via de rechterkant, en mede door miscommunicatie tussen verdediger en keeper belandde de bal toch in het net voor Groen-Wit, 1-1. Daarna kregen wij zelfs nog een paar kleine kansen, maar meer zat er niet in helaas. Groen Wit heeft het meest de bal gehad, en wij hadden geluk dat de spits niks raakte. Dit wekte natuurlijk frustraties bij de tegenpartij op. ‘’Hoe kunnen die lui nou 11-1 verliezen van Oene’’ was nog een kreet die de coach van hun schreeuwde!
Harfsen houdt stand op karakter!

Klasse keals, en op naar AGOVV!

Voormalig leider Dinant kreeg met 4-8 thuis aan de kloten, succes daar :-)