Harfsen 2 ..er zijn 2 helften

Harfsen 2 er zijn twee helften

Het was een zonnige maar frisse middag, de ideale omstandigheden voor een potje voetbal. De mannen van SV Harfsen 2 hadden zich opgemaakt voor een wedstrijd tegen csv Apeldoorn 4, beide teams begonnen met een gelijk aantal punten aan de wedstrijd.

De wedstrijd begon om 12:00 uur op het sportpark ’t Schoolder en werd geleid door scheidsrechter, Twan Muilerman, die de avond ervoor schijnbaar nog was meegegaan met een band, maar toch was vastberaden om een goede wedstrijd te fluiten. Een speler van de tegenstander gaf al snel aan dat hij floot als Bas Nijhuis, en dat klopte ook wel, hij liet immers waar mogelijk veel door spelen.

Het was duidelijk dat beide teams vastbesloten waren om de overwinning te behalen. Het was csv Apeldoorn dat als eerste wist te scoren, met een lange bal werd hun voorhoede bereikt, waaruit uiteindelijk het net werd gevonden. Maar SV Harfsen 2 liet zich niet uit het veld slaan en al kort daarna maakte Daan een actie binnen de zestien meter, waarbij hij werd neergehaald en de scheidsrechter een penalty toekende. Daan zelf benutte de penalty zelf, waarmee de stand gelijk werd getrokken naar 1-1.

Csv Apeldoorn liet echter zien dat ze niet van plan waren om het hierbij te laten en scoorde nog twee keer, wat resulteerde in een 1-3 stand bij rust. De rust gaf Patrick de gelegenheid om zijn team tactisch bij te sturen, Ted werd uit spits gehaald en kwam als laatste man te spelen en Bas verschoof naar de spits. Ook waren Sven en Ruben inmiddels gearriveerd, na hun eigen gewonnen wedstrijd met JO19-1.

De tactische zet van Patrick leek zijn vruchten af te werpen, want SV Harfsen 2 begon sterk aan de tweede helft. Dit resulteerde al snel in twee doelpunten, van Daan en van Sven, waardoor de stand weer gelijk werd getrokken naar 3-3.

Bij een voorzet van csv Apeldoorn sprong Ted, vermoedelijk in twijfel of hij als laatste man of als keeper was neergezet, naar de bal en greep deze in Maradonna-achtige wijze met zijn hand. De scheidsrechter kon niet anders dan een penalty toekennen aan csv Apeldoorn. Dit betekende de 3-4 en ook later viel nog eens de 3-5, waardoor de wedstrijd definitief werd gekanteld in het voordeel van de tegenstander.

Ondanks de uitslag kunnen de mannen van SV Harfsen 2 terugkijken op een sterke tweede helft, waarin ze hebben laten zien dat ze niet zomaar opgeven.