Harfsen 2 en de pizzabezorger

AGOVV 3 – Harfsen 2                                                24 feb ‘24

Vandaag mochten wij weer aantreden tegen AGOVV. Na de titanenstrijd van vorige week zat het met de teamspirit wel goed bij Harfsen 2. Leider Patrick gaf vrijdag zelf aan dat er met een voltallige selectie naar Apeldoorn afgereisd zal worden. Helaas kwamen er die ochtend toch nog 2 afmelden uit de selectie. De 1 had zijn schouder geblesseerd met het uit bed tillen van een patiënt, en de ander had zijn arm uit de kom door het vissen. Gelukkig werden Luc V en Luc P en Arthur ingevlogen en kon er net als de thuiswedstrijd weer gewonnen worden.

Aangekomen in Apeldoorn was het allereerst zoeken naar een veld. Eenmaal aangekomen op een achteraf gelegen veld waar een G-team de ene wereldgoal na de andere maakte, kon Harfsen rustig warmlopen. Het was duidelijk dat het zand van de plaatselijke zandafgraving hier plek had gevonden, want wat een zwaar en ruw veld. Maar wij moesten het ermee doen en zo begon 1e helft. Met een speciale tactiek werd AGOVV bespeeld. Volle bak druk zetten als de backs ingespeeld werden. Dit pakte in het begin van de wedstrijd nog niet goed uit, aangezien dit niet als collectief werd uitgevoerd. Na een wat knullig wegwerken van de bal uit de 16 meter kwam AGOVV op voorsprong. Harfsen gaf de 1e helft niet de volledige inzet en dit uitte zich in lichtelijke frustraties binnen het team. Job die inmiddels weer op goal stond na het varkens vangen van vorige week, dacht de bal even te pakken rand 16, maar de scheidsrechter dacht dat die erbuiten was. Er ontstond een woordenwisseling, en door de woorden ‘’Flikker toch op’’ van Job stonden wij met 10 man op het veld. Bas was niet te beroerd en trok de handschoenen aan. De indirecte vrijetrap belandde op de paal tegen Bas en uit het veld. Harfsen ging met een 1-0 achterstand de rust in. Harfsen had toch redelijk veel kansen, maar liet deze helaas onbenut. Bo was trouwens na 10 minuten, en 0 balcontacten uit de wedstrijd gelopen. Leider Patrick was ‘not amused’ over het spel van Harfsen, weinig passie, weinig beleving, Kom is op Hea!

De 2e helft begon Harfsen met een wijziging voorin, Luc V kwam erin voor Jarno die wederom weer is ergens last van had. Harfsen gaf meer gas de 2e helft en kreeg meer druk op AGOVV, opbouwen lukte hun haast niet meer. Harfsen kreeg veel schoten, maar verzaakte nog steeds om op gelijke hoogte te komen. Totdat Luc P de bal in indraaide van de linkerkant en zo de goal in viel. 1-1, nu door en eroverheen. De tegenstander stond met blikken bier en pitchers langs de zijlijn en wisselde weliswaar het halve elftal. Het spel lag 5 minuten stil, aangezien AGOVV 13 man in het veld had staan. Het was een hele opgave om weer op 11 uit te komen, maar uiteindelijk kon het spel weer hervat worden. De aanvoerder van AGOVV zei nog ‘’als je dit wisselt, dan wordt het 1-8’’. Maar ze gaven een lange bal over de verdediging en kwamen op 2-1 voorsprong, hoe kon dit gebeuren. Harfsen bleef kansen houden, en kwam ook gauw weer op 2-2 door een goed ingekopte bal vanuit een corner door Arthur, die weliswaar wel wat meer kansen had. Wederom was ons gevoel dat wij ze nu wel zouden pakken, maar weer een lange bal en toen stond het 3-2 voor AGOVV. Dit was uiteindelijk ook de uitslag. Harfsen is afgedroogd en heeft de verliespartij aan zichzelf te danken. Op naar volgende week tegen CSV in een uitverkocht Schoolder!

Ohja, Dinant was grensrechter, misschien had dit ermee te maken..

Tip : foto's zijn wat groot. gewoon er op klikken dan passen ze in je beeldscherm!