Harfsen 2, een wedstrijd net zo wisselvallig als het weer

Een wedstrijd net zo wisselvallig als het weer, Harfsen 2 – VEVO 2 (30 maart)

Het was een zonnige en tegelijkertijd regenachtige zaterdagmiddag, toen Harfsen 2 en VEVO 2 het tegen elkaar opnamen op ‘t Schoolder. Beide teams hadden nog niet eerder tegen elkaar gespeeld, omdat deze in het najaar van 2023 werd afgelast. Hierdoor was Harfsen erop gebrand om sterk uit de startblokken te komen.

Je zal het gezien de laatste wedstrijden niet geloven, maar Harfsen komt daadwerkelijk goed uit de startblokken en komt 1-0 voor via Jarno, die de corner binnen knikt. En ook nog is zijn eerste van het seizoen, van harte Jarno!

Harfsen 2 voerde de druk op en Thom, die het van coach Patrick eens vanaf het middenveld mocht proberen vandaag. Hij haalt vanaf 40 meter maar is een keertje aan, 2-0.

Dan zal je toch zeggen dit kan niet meer mis, maar we weten deze wedstrijd nog. Binnen het resterende half uur knokte VEVO zich terug tot 2-2. Een behoorlijke beuker, we gaan aan de thee.

De tweede helft was een strijd op het middenveld, met beide teams die kansen creëerden maar niet in staat waren om de bal in het net te krijgen. Helaas valt het dan net de verkeerde kant op. VEVO komt met nog 15 minuten te spelen op 2-3, waardoor het lastig lijkt te worden, maar daar is dan Jesse. Hij doet een schoolvoorbeeld van ‘De Stervende Zwaan’ en versierd een penalty. Thom eist hem op en maakt zijn lelijke goal van de eerste helft goed, door de penalty door het midden binnen te schieten, 3-3.

Harfsen neemt het over de 10 minuten en gaat vol voor de winst. Meerdere 1-op-1 kansen worden gemist en weet je het wel. Hij valt in de slotminuten aan de andere kant, 3-4.

Een prachtige wedstrijd, waar de drie punten er dik in zitten, gaat als een nachtkaars uit. Maar niet getreurd, Harfsen heeft al snel de kans op revanche! Volgende week (wat op het moment van plaatsen al gespeeld is) speelt Harfsen weer tegen de heren van VEVO.

zoals altijd, klik op de eerste foto voor een beter beeld