Harfsen 2 Een doordeweekse serenade

ZVV’56 2 – Harfsen 2 Een doordeweekse serenade

Vandaag mochten de mannen van H2 aantreden op een doordeweeks donderdag voor een potje voetbal tegen ZVV. Het verzoek was vanuit ZVV om de wedstrijd te verplaatsen, zodat ze andere spelers (of het uit een hoger of lager team was houden we in het midden) konden meespelen. Wij als ‘brave’ kinderen uit de klas, kwamen natuurlijk wel met ons eigen gehavende team opdraven. De voorbereiding verliep daarnaast uiteraard ook vlekkeloos. Last minute afzeggingen (de Zweeds Ikea balletjes moesten nog uit de magnetron worden gehaald) en diensten niet uitvoeren leverden dan ook weer mooi wat boetes op voor de reis naar Mallorca.

Dit overwonnen en daargelaten, begonnen we aan de wedstrijd. Zvv begon helaas een stuk scherper aan de wedstrijd dan de mannen van H2. Wat ook resulteerde in een vroege voorsprong voor de thuisploeg (1-0). Deze vroege voorsprong werd ook gevierd bij de buren. Hier begon muziekvereniging DAP Apeldoorn ons dan ook te voorzien van een prachtige serenade aan muziekstukken. Wat zij helaas niet wisten is dat de mannen van H2 goed gedijen op muziek (zie filmpje). Zo kwamen we dan ook steeds beter in de wedstrijd wat net voor rust resulteerde in de 1-1. Deze fantastisch uitgespeelde kans werd dan ook vakkundig afgemaakt door onze koelbloedige spits Maurits. We gingen dan ook rusten met een 1-1. Gelukkig hadden ze bij DAP ook in de gaten dat het rust was, want ook daar stopte het geluid.

Uit de kleedkamer komend met 2 verse krachten, begonnen we vol goede moed aan de 2de helft. Muziekvereniging DAP begon ook weer te spelen. Helaas voor ons speelden ze wat duistere liederen. Dit resulteerde dan helaas ook relatief snel in een 2-1 en 3-1 achterstand. We moeten toch iemand de schuld geven;). Gelukkig voor ons was de zuurstof tank leeg bij muziekvereniging DAP, zij gingen aan een welverdiend drankje beginnen. Zvv dacht dat de buit binnen was, hahah kwamen ze van een koude kermis thuis. De mannen van h2 knokten zich terug in de wedstrijd, waarbij ook de 3-2 werd aangetekend door Maurits (wellicht zaterdag ook onze spits). Hierop volgden gelijk nog een aantal kansen, Maurits lat, Jesse 1 op 1, Sven een aantal lastige schoten, helaas was keer op keer de doelman de overwinnaar. Of toch niet. Een vrije trap wordt genomen en wordt verlengd met het hoofd door Maurits….de bal gaat door de beentjes van de doelman en rolt over de lijn…….H2 mannen juichen. Echter heeft de doelman de bal snel gepakt, waardoor het niet duidelijk is voor de scheidsrechter (zeggend: ik kan het vanaf hier niet zien, fijne vent) en ook niet voor de grensrechter (zeggend: ja ik sta niet op lijn dus ik kon het niet zien, donders fijne vent) of de bal over de lijn was. Ofwel we gaan weer lekker door met voetballen en kunnen de goal helaas niet tellen, padum tss.

Doordat deze knap teruggevochten 3-3 helaas niet op het bord komt te staan, gaat het helaas ook verder mis met Harfsen. Uiteraard niet onze schuld ;). Zvv maakt de 4-2 en ook de 5-2 tikken ze nog even binnen. De punten blijven dan ook in Apeldoorn bij Zvv, heren van harte. Echter gaat het grootte bedankje naar de musici van DAP Apeldoorn. Hartelijk dank voor jullie muziek die ons in het veld toch een aantal keer deed inspireren. Wellicht dat de Harfsense muziekvereniging SDG ons ook een keer zou willen motiveren tijdens een thuiswedstrijd (25 mei Harfsen 2 – Apeldoornse Boys 2 :) ). Wellicht dat de punten dan wel in Harfsen blijven.

Noot van de redactie:
Helaas is het niet mogelijk filmpjes in te voegen, daarvoor verwijzen wij u naar de social media kanalen van H2

hieronder de foto's