Harfsen 1 afgedroogd in Teuge

Gezien de stand wordt dit een belangrijk potje vandaag, beide ploegen staan in de middenmoot, plek 5 en 7, en beide ploegen willen aanhaken bij de kopgroep. Bij verlies ben je veroordeeld tot de staart groep.
Coach Elders had op voorhand weer enkele afmeldingen, Luc V heeft nog last van de lies en Kai heeft een blauw bovenbeen na een Pferdekuss deze week, ook hij kan niet spelen. Mark speelt 1 helft op het middenveld en de tweede helft op Bullrcok in Laren. Dit alles noopt tot  omzettingen. Nick gaat laatste man en Arthur komt vlak voor de verdediging te spelen.

Teuge heeft nog niet verloren maar wel een paar keer (onnodig) gelijk gespeeld als je de website mag geloven. In ieder geval is Harfsen gewaarschuwd. Harfsen kiest er dan ook voor om wat achterover te leunen op eigen helft en Teuge het spel te laten maken. De omschakeling met de zwervende Chiel en snelle Luc moeten voor het gevaar zorgen.

Het duurt niet lang of de plannen kunnen de prullenbak in. Teuge heeft zoals verwacht het overwicht maar….. , wat natuurlijk niet de bedoeling is, … ook alle ruimte om vrijuit de bal aan te nemen en de bal in het doel te schieten. Na 5 minuten is het al 1-0. Ook de 2-0 na 10 minuten komt tot stand omdat een vrijstaande Teuge speler de bal voor zijn voeten krijgt in de kluts. Het sein is inmiddels al gegeven om gewoon weer af te jagen op het grondgebied van Teuge, het vooruit verdedigen ligt ons beter dan het zone verdedigen.

Nu het spel beter in evenwicht is, komen ook de kansjes voor Harfsen. Chiel had het al twee keer geprobeerd, maar zijn derde afstandsschot is raak, hij kan dat toch mirakels goed. Hoewel deze houdbaar leek, hobbelt de bal in het zijnetje en is het 2-1. De toeschouwers, die diep onder hun paraplu staan en het waterkoud hebben piekeren er niet over om de nu al de kantine op te zoeken, ze hebben het gevoel dat het nu pas echt begint. Deze aansluitingstreffer is slechts het begin.

Dan is het minuut 31, Paco, met een aanstormende man in zijn rug, speelt de bal terug op Joost….. te kort. De vlugge Teuge vleugelspeler (drie keer snel hardop zeggen) pikt de bal op en passeert Joost voor de 3-1. Alle aspiraties van Harfsen zijn gelijk getemperd en de eerste toeschouwers zoeken de kantine al op. Tot de rust zijn er echter nog voldoende kansen aan beide kanten om wat aan de stand te doen maar nu houdt het broze evenwicht stand , het blijft 3-1 als we aan de thee kunnen.

Harfsen zet een spits erbij in de tweede helft. Er moet een forcing komen wil men nog wat aan de stand doen. Het lijkt er op of Harfsen krijgt wat overwicht en daarbij ook de beste kansen. Maar dan moeten ze er wel in. Eerst is het geluk niet mee bij inzetten van Jochem en Chiel maar het schot van Luc scheert onnodig over de bovenkant van de lat als die wat gehaast wordt ingeschoten. Bij Teuge daarentegen zit het wel mee. Joost kan eerst nog tot twee keer goed redden bij een opgelegde kans en op de rebound maar als zijn tweede redding weer voor een Teuge speler valt is het raak, 4-1. Nu lijkt het hopeloos. Temeer als Bram en Jochem uitvallen met blessures.

Chiel is “The last man standing” die ook nog de individuele klasse heeft om een wedstrijd te beïnvloeden. Ook nu kan hij Harfsen weer bij de hand nemen als hij alleen op de keeper afgaat. Ditmaal omspeelt hij de doelman die nog wanhopig naar zijn voeten graait, penalty. Natuurlijk neemt Chiel hem zelf en scoort de 4-2.
Nog even probeert Harfsen het, Chiel heeft een prachtig afstandsschot, die de keeper even prachtig uit de hoek duikt. Ook wordt Chiel nog een keer hardhandig gestopt net buiten de zestien, de scheidsrechter wuift het echter weg. Iedere toeschouwer van Harfsen weet inmiddels dat het te laat wordt om op een ommekeer te hopen. Dat zit er echt niet meer in vandaag. Teuge bepaald de eindstand op 5-2 met een knappe diagonale schuiver van de rechterspits. Chiel krijgt nog een hele goede kans in de laatste minuut, hij slalomt door de verdediging, komt alleen voor de keeper, stift de bal over de keeper en lijkt te scoren maar de bal wordt van de lijn gehaald. “When it rains, it poors” zeggen de Engelsen dan.

Teuge doet dus goede zaken in de competitie stand vandaag, komen in de dubbel cijfers terwijl Harfsen op 6 punten blijft staan. Het is zaak volgende week wat zelfvertrouwen op te doen tegen de Boys uit Apeldoorn maar nog belangrijker zijn de punten, de streep is nabij.

Hier het verslag uit de Stentor

De trainer van Teuge, Hans uit den Bogaard, is grotendeels tevreden na de vijfklapper van zijn ploeg. ,,Prima overwinning. In de eerste helft hebben we goed gespeeld, vooral aanvallend. De tweede helft was het rommelig, maar scoorden we wel op de juiste momenten. Over de hele wedstrijd hebben we het prima gedaan, maar de tweede helft had beter gekund.”
Sp. Teuge – Harfsen 5-2 (3-1). 9. Youri Pas 1-0, 20. Nino Buitenhuis 2-0, 27. Chiel Jimmink 2-1, 45. Buitenhuis 3-1, 64. Mike Drost 4-1, 71. Jimmink 4-2, 81. Buitenhuis 5-2.