Geslaagde aftrap jubileumjaar

Afgelopen zondag 21 januari bestond onze club precies 75 jaar. Dit werd op deze bijzondere dag in een volle kantine op 't Schoolder gevierd met vele leden, vrijwilligers, supporters en sponsoren. Na eerst een buitenactiviteit voor de sportievelingen werd het glas geheven op dit heuglijke feit.

Er werd terug gekeken op de achterliggende jaren en tevens vooruit geblikt op de toekomst die er voor sv Harfsen goed uit ziet. We zijn vandaag de dag een groeiende en bloeiende vereniging met een fantastisch complex. Bij de jeugdafdeling die samen met de buren uit Almen is opgezet, zien we een mooie toename van jonge leden en ook de seniorenteams zijn goed bezet.

Er werd stil gestaan bij het recente overlijden van onze ereleden Willem Lensink en HJ Wilgenhof die we zullen gaan missen maar niet gaan vergeten en er werd bekend gemaakt dat het contract met onze huidige hoofdtrainer met twee jaar zal worden verlengd. De jubileumcommissie had verder nog een leuke verloting in petto waarbij ruimhartig werd gestrooid met mooie prijzen.

Al met al was het een zeer geslaagde aftrap van het jubileumjaar en op 29 juni a.s. gaan we dit nog een keer uitgebreid vieren met een groots opgezet feest op 't Schoolder. Nadere informatie volgt maar de datum kan eenieder alvast vetgedrukt in de agenda zetten.

We hopen en gaan ervan uit dat we samen in de komende jaren nog veel mooie momenten gaan beleven bij de club waar we allemaal trots op kunnen zijn!

bestuur sv Harfsen voetbal

Ook de jublieucommissie heeft een kort verslag gemaakt. (met foto's daaronder)

Nieuwjaars receptie en jubileum

Afgelopen zondag 21 januari was de officiële jubileum dag voor de Sv Harfsen voetbal. De dag werd gecombineerd met de traditionele nieuwjaarsreceptie voorafgaand met het hutspot toernooi.

Vanwege het weer kon er niet gevoetbald worden maar werden er teams gevormd om te gaan klootvoetballen (een voetbalvariant van klootschieten). Door de straffe wind was dat nog niet zo simpel. Een enkel team ging het laatste stuk door de bos, en schakelde zichzelf gelijk uit voor de winst want dat schiet niet op. Andere teams hadden weer last van uitgelaten honden, die wel raad weten met een bal. Al met al kwam er een winnaar uit maar dat was van ondergeschikt belang. De kop was fris voor de receptie.

De jubileumcommissie ving alle bezoekers op bij de ingang met een glühweintje bij het houtvuur. De glühwein werd in dank aanvaard maar men ging liever naar binnen en uit de wind. Geef ze eens ongelijk. Wel werd nog gauw even door sommigen een foto gemaakt voor de dorpskwis (op te vragen bij de fotograaf).

De kantine zit ram vol als voorzitter Eddie Leunk het woord neemt. Als gebruikelijk neemt hij het jaar door met hoogte en dieptepunten. Waarbij hij natuurlijk eerst stilstaat bij het overlijden van twee markante en vandaag zeer gemiste ere-leden Willem en HJ. Er wordt hulde gebracht aan hun jarenlange inzet met een indrukwekkend applaus.

Eddie benoemd de prestaties van alle elftallen en wordt dan verrast door Twan die namens het derde team een cadeau geeft aan de jubilerende club. Het is een cheque van €500. Met het verzoek erbij om dit te besteden aan de supportersvoorzieningen op veld twee, hun geliefde thuishonk. Het wordt in dank en met een lach aanvaard, die uitdaging gaat het bestuur graag aan.

Als het eerste aan de beurt is, wordt bekend gemaakt dat het contract met trainer/coach Erwin Elders met een seizoen verlengt wordt. Het was de wens van bestuur en spelers dus ook Erwin was snel overtuigd. Ter plekke wordt de handtekening gezet.

Dan is het tijd voor de verloting. Al snel blijkt dat er boekjes tekort zijn als de dames nog niet halverwege de kantine zijn. Er worden snel wat boekjes bijgedrukt en dan kan het wiel gaan draaien.

De jubileumcommissie had voor leuke prijzen gezorgd. Luxe Bier- en wijn-paketten, een Grolsch BBQ schort, moderne waterdichte rugzakken maar de meest belangstelling was er voor de SVH sjaaltjes en paraplu’s die door Tonnie Holmer beschikbaar waren gesteld. De hoofdprijzen waren VIP kaarten. De firma Osso had een VIP tribunekaart voor de GAE, die werd gewonnen door Bertus Wechstapel. De hoofdprijs, twee VIP kaarten aangeboden door Hofmeijer, voor een wedstrijd van de Graafschap (daar kan men Harfsenaar Maas Willemsen zien spelen) werd gewonnen door Joop Peet.

Zoals gebruikelijk kon men nog lekker bijpraten en was het nog lang onrustig op sportpark ’T Schoolder.

klik op de eerste foto, die opent zich, en dan verder klikken