DUBBEL GEVOEL VOOR HARFSEN NA PUNTENDELING IN GOOR

De (sub)topper tegen GFC leverde Harfsen uiteindelijk een punt op en na afloop bleef een wat dubbel gevoel hangen bij de mannen van trainer Elders maar dat zal wellicht ook voor GFC gelden. Qua kansenverhouding had GFC namelijk het meeste recht op de volle buit maar Harfsen had zich na een moeizaam begin gaandeweg de wedstrijd knap naar een voorsprong geknokt en moest pas ver in blessuretijd de gelijkmaker slikken die daarbij ook wat schlemielig tot stand kwam.

Beide ploegen maakten er vanaf de eerste minuut een echt gevecht van waarbij de scheidsrechter wel heel erg veel overtredingen door de vingers zag en bij meerdere doelpunten een wat dubieuze rol speelde. Zo had de 2-0 van GFC echt afgekeurd moeten worden vanwege een forse duw in de rug van Thijs maar terwijl iedereen op een fluitsignaal wachtte, bleef dit uit en kon een Goorse aanvaller ineens alleen op Joost aflopen en binnenschieten. Dit betekende na 8 minuten al een 2-0 achterstand voor Harfsen omdat een glijpartij in de verdediging binnen de 5 minuten al eerder direct werd afgestraft door GFC. Terwijl de gemoederen nog amper bekoeld waren, maakte Dylan gelukkig al snel de aansluitingstreffer en ook hier had de scheidsrechter zo maar kunnen fluiten voor een handsbal maar in dit geval was hij Harfsen goed gezind. Na amper tien minuten dus al drie goals op het scorebord en daar bleef het deze middag niet bij. GFC was de eerste helft de gevaarlijkste ploeg maar heel langzaam kwam Harfsen wat beter in de wedstrijd en gooide het de schroom wat van zich af. Het beet wat vaker van zich af en dit leverde vijf minuten voor de rust de 2-2 op toen Jasper attent was bij een afgeslagen bal en van dichtbij kon binnenprikken. Harfsen leek psychisch in het voordeel na het terugkomen van de snelle 2-0 achterstand maar op slag van rust sloeg GFC voor de derde keer toe. Een treffer met een flink buitenspelluchtje (ook volgens het thuispubliek) maar ook hier trok de scheids zijn eigen plan en Harfsen ging alsnog met een 3-2 achterstand de kleedkamer in voor de thee.

De tweede helft begon als de eerste met GFC in eerste instantie als de gevaarlijkste ploeg. Binnen de vijf minuten kreeg het twee behoorlijke kansen maar een grotere achterstand bleef Harfsen bespaard. Dit gelukje deed Harfsen duidelijk goed en vanaf dat moment pakte Harfsen meer en meer de regie en bepaalde het de wedstrijd. Chiel bekroonde het verworven overwicht al vrij snel door een vrije trap prachtig binnen te schieten en hij zette Harfsen daarmee wederom naast GFC. Harfsen (met een sterke invalbeurt van Daan) rook bloed en werd de bovenliggende partij. Het zette de wedstrijd naar zijn hand en zette GFC vast op eigen helft. Nadat Jochem eerst nog voor de zoveelste keer dit seizoen het houtwerk had geraakt, sloeg hij na 70 minuten alsnog toe door een mooie solo te bekronen met de 3-4. GFC lag daarna min of meer op de rug en was rijp voor de slacht en Harfsen had in die periode de winst veilig kunnen stellen als het de aanvallen wat slimmer had uitgespeeld. Dit gebeurde niet waardoor het tot de laatste seconde spannend bleef en toen Luc V in blessuretijd een ongelukkige keuze maakte door de bal terug te koppen in plaats van weg te roeien, kon GFC op haar beurt toch nog langszij komen (4-4). Het had daarna zelfs nog erger kunnen aflopen voor Harfsen want in minuut 90+8 kreeg GFC nog een vrije schietkans op de overwinning maar die werd gelukkig niet benut. Harfsen zou daarmee ook tekort zijn gedaan want de ploeg liet niet voor de eerste keer dit seizoen zien dat het beschikt over veel veer- en wilskracht en had zeker recht op minimaal een punt.

Komende zaterdag volgt alweer de volgende topper want dan komt Helios op bezoek. Harfsen heeft na de oorwassing aan het begin van het seizoen wat goed te maken tegen de koploper van dit moment dus het gaat ongetwijfeld spoken op 't Schoolder. Wees welkom!