Belangrijke driepunter voor Harfsen

Harfsen pakte in een moeizame wedstrijd tegen Sportlust Glanerbrug de volle buit. Het niveau liet te wensen over maar er was wel een goede spirit in het team waarbij iedereen volle bak ging om de winst over de streep te trekken. Dat lukte uiteindelijk na een zeer spannende eindfase waarin invaldoelman Thijs uiteindelijk niet te passeren bleek.

Tegen de grens van Duitsland aan begon de wedstrijd voor Harfsen veelbelovend toen Peter na 10 minuten een strakke corner van Chiel goed inkopte en de 0-1 liet aantekenen. Een zeer welkome start die vertrouwen zou moeten geven maar Harfsen kon daarna niet doordrukken. Sportlust overtuigde ook allerminst waardoor er een wat gezapig potje voetbal ontstond tussen twee matig opererende ploegen. De eerste helft keuvelde een beetje door en Harfsen kwam op een enkele uitzondering na niet echt in de problemen maar kon zelf ook weinig potten breken. Op slag van rust was er nog een dubieus vlagsignaal van de grensrechter van Sportlust en deze voorkwam zo dat een op het oog zuivere tweede treffer van Peter werd afgekeurd.

In de 2e helft pakte Sportlust het wat energieker aan en werd het steeds dreigender. Het werd daarbij ook in het zadel geholpen door Harfsen zelf want het voetbal van de rood witten werd slordiger en slordiger. Simpele ballen werden bij de tegenstander ingeleverd en het was eigenlijk wachten op onheil. Sportlust ging gaandeweg alles of niets spelen en pompte vele ballen in de zestien maar verdedigend stond Harfsen haar mannetje en in de lucht werden de meeste duels gewonnen zodat echte grote kansen voor Sportlust uitbleven. Verder keepte Thijs een puike wedstrijd en voorkwam Dylan een keer erger ten koste van een gele kaart toen hij een doorgebroken speler vakkundig de verdere doorgang belette. Voorin kwam er door het steeds meer aandringende Sportlust veel ruimte voor Harfsen maar die was niet besteed aan de aanvallers. Harfsen gooide de boel niet op het slot waardoor het tot het eind toe spannend bleef en de opluchting was groot toen ook de ruim gerekende blessuretijd werd overleefd en de 0-1 eindstand op het scorebord werd vastgelegd.

Met deze zwaar bevochten overwinning neemt Harfsen afstand van de onderste regionen en kruipt het richting de subtop en er kan voorzichtig naar boven worden gekeken of daar nog iets moois mogelijk is dit seizoen. Zaterdag wacht een andere subtopper RDC en tegen deze ploeg heeft Harfsen nog wat goed te maken na de flinke zeperd in de openingswedstrijd van het seizoen.