Alarmfase 1 voor Harfsen

Harfsen heeft zichzelf een zeer slechte dienst bewezen door in Oldenzaal met 1-0 te verliezen van FC Berghuizen. Het was vooral in de eerste helft ver ondermaats wat Harfsen liet zien en een betere tweede helft was niet genoeg om de eerder opgelopen schade te repareren.

De wedstrijd paste naadloos in de slechte reeks die sinds de winterstop aan de gang is. De inzet is oké maar de uitvoering laat veel te wensen over. Uit de laatste vijf wedstrijden is slechts één schamel puntje gepakt en de krochten van het amateurvoetbal (de 5e klasse) doemen zo langzamerhand dreigend op. Oorzaken voor de tegenvallende resultaten zijn deels wel aan te wijzen. Zo is Harfsen dit seizoen bijna nog geen wedstrijd compleet geweest en ook tegen Berghuizen werden weer zes spelers gemist door blessures en/of ander gekozen prioriteiten. In combinatie met een zichtbaar gebrek aan vorm en vertrouwen van de wel beschikbare spelers lijkt dit te zorgen voor de glijdende schaal waarop Harfsen zich op dit moment bevindt. Het zal snel anders moeten en met de kwaliteiten die er wel degelijk zijn in de groep is dit ook zeker mogelijk. Niet wanhopen en vertrouwen blijven houden is het devies.

Vandaag bleek dit helaas nog niet want de eerste helft tegen de alles behalve overtuigende tegenstander deed bij vlagen pijn aan de ogen. Beide teams grossierden in balverlies, inspeelballen waren onnauwkeurig en veel misverstanden onderling zorgden voor een soort pingpong wedstrijd die het aankijken amper waard was. De linies lagen bij Harfsen te ver uit elkaar en Berghuizen kon daarvan profiteren en dook een paar keer gevaarlijk op voor Joost. In eerste instantie liep dit nog met een sisser af maar na 30 minuten was het alsnog raak voor de gastheren toen het een fout van Harfsen wel afstrafte en de 1-0 liet aantekenen. Keeper Joost leek hierbij overigens wel wat gehinderd te worden maar de wat warrig fluitende man in het zwart wuifde het protest weg en keurde de goal toe. Harfsen kon er eigenlijk niets tegenover stellen en dat betekende dat de thee werd opgezocht met een 1-0 tussenstand.

In de tweede helft herpakte Harfsen zich wat. De ingebrachte wissels (waaronder Sven en Ruben van de JO19) deden het team goed en Harfsen trok het spel naar zich toe. Het kwam nu ook meermalen dreigend door maar de laatste bal viel een paar keer net niet goed waardoor echt grote kansen uitbleven. Het was daarbij ook nog oppassen geblazen bij de counters maar op basis van de betere tweede helft had Harfsen wel een punt verdiend. Dat punt kwam er in de blessuretijd bijna toen Wilbert met een mooie kopbal nog de paal raakte maar het mocht niet zo zijn en het bleef bij de 1-0.

Een dure nederlaag die vraagt om revanche. Komende zaterdag is er een mooie gelegenheid als koploper Teuge op bezoek komt op 't Schoolder!