Knappe winst Harfsen in nacompetitie

Harfsen heeft de eerste stap gezet richting handhaving in de 4e klas. In een spannende pot voetbal werd fc Aramea uit Enschede met 3-1 opzij gezet.

De onbekende gasten uit Enschede bleken een goede ploeg te hebben met meerdere leuke en talentvolle voetballers. Het eerste kwartier was ook voor Aramea dat fris voetbalde terwijl Harfsen de zenuwen duidelijk in de benen had. Harfsen werd in eerste instantie behoorlijk terug gedrongen door de gasten zonder dat dit overigens tot echt grote kansen leidde. Na die lastige beginfase kwam Harfsen beter in de wedstrijd en kantelde op enig moment het spelbeeld. De beide backs Paco en Luke Pardijs kregen meer grip op hun gevaarlijke tegenstanders en Arthur en Jochem kregen op het middenveld gaandeweg meer spelaandeel waardoor het Harfsen steeds meer lukte om onder druk van Aramea uit te voetballen. Het betere spel van Harfsen werd snel beloond via een mooie goal van Nick na een knappe aanval met een piekfijne voorzet van Chiel.

Harfsen nam na deze opsteker nog meer het initiatief en kreeg via dwingend spel kansen op meer. Dylan had de grootste mogelijkheid maar hij kon de bal van dichtbij met het hoofd net niet de juiste richting meegeven. Harfsen controleerde de wedstrijd verder in de eerste helft ondanks dat het opletten geblazen bleef met de handige aanvallers van Aramea. Het bleef 1-0 tot aan de rust en dat was op dat moment al met al een verdiende voorsprong voor de thuisploeg.

In de tweede helft waren er gevaarlijke momenten voor beide doelen. Harfsen voetbalde volwassen en kreeg zijn mogelijkheden maar Aramea kwam er bij vlagen ook erg gevaarlijk uit en gaf zich nog lang niet gewonnen. Paco voorkwam halverweg de tweede helft met een geweldig blok de gelijkmaker hetgeen achteraf misschien wel de beslissing was. Direct hierna maakte Luc Valkeman namelijk een geweldige goal door een voorzet van Chiel ineens op de pantoffel te nemen en achter de kansloze doelman van Aramea binnen te schieten. Door deze 2-0 leek er iets te knakken bij de gasten en Harfsen was er als de kippen bij om te profiteren. Na een afgeslagen aanval van Aramea kon Chiel vanaf eigen helft oprukken en alleen voor de keeper faalde Chiel zoals zo vaak niet (3-0). Het leek daarmee wel gespeeld maar toen Aramea een kwartier voor tijd een vrije trap van randje zestien nog onbedaarlijk hard binnen pegelde (3-1) werd het alsnog weer even spannend. Aramea drong fel aan maar Harfsen en met name ook de sterk keepende Thijs hield het hoofd echter koel en gaf in het resterende deel (inclusief ruim 10 minuten blessuretijd) verder geen krimp. Het eindigde in een prima 3-1 overwinning voor Harfsen dat na een moeilijk begin op inzet en karakter maar zeker ook met goed voetbal de wedstrijd knap naar zich toe trok.

Er volgt voor Harfsen nu een finale tegen GFC uit Goor. Op neutraal terrein zullen beide ploegen volgende week uitmaken wie op 4e klas niveau mag blijven acteren. De locatie volgt zsm.