Jubileum foto's (29 juni)

Nog een weekje en dan is het 75 jarig feest van de voetbal. Naast de voetbalwedstrijd is er natuurlijk het reunie plein waar u van harte welkom bent om herrinneringen op te halen met uw (oude) voetbal maten. Vergeet niet uw oude elftal te attenderen op deze mogelijkheid en natuurlijk bent u vervolgens hartelijk welkom om deel te nemen aan de feestavond.

Want; IEDEREEN is welkom op de feestavond die om 20 uur begint met de coverband FAME. Je hebt dus geen uitnodiging nodig. Ben je met je oude elftal bij de wedstrijd en op het reunieplein, blijf gezellig plakken en doe mee aan het feestje waarmee we de dag afsluiten. Er is eten, drinken en muziek genoeg om je te laven.

Wist u trouwens dat we een grote collectie Sportkoeriers door de jaren heen hebben? Al vanaf 1962 toen het nog een A4-tje was maar wel wekelijks per post werd gestuurd. De oproep over het gras maaien (hierboven) staat in 1962 nog gauw even achterop de sportkoerier met de hand geschreven. Wie weet heeft er iemand gereageerd...

Toen werd je trouwens ook nog wekelijks uitgenodigd om een wedstrijd te spelen. Je positie in het veld was al bepaald door de trainer. Inspraak was niet gewenst, je had maar te luisteren.

Die oude sportkoeriers werden in begin jaren 70 voorzien van een kaft waar advertenties op konden. opmerkelijk: (bijna) al die bedrijven bestaan niet meer, herrinnert u ze nog?

Ook zijn er mooie artikelen te lezen in de sportkoerier. Zo zijn er dollemina's gespot. Was dit het begin van het damesvoetbal in Harfsen? Alles in het kader om de nieuwe voetbalkantine te bouwen, daar werden veel activiteiten voor opgezet.

Ook is er sprake van een piano die geschinken is voor de nieuwe kantine, wie kan zich dat herrinneren?

Maar het meest wordt verteld over de voetbalwedstrijden. Natuurlijk de uitslagen en een verslag van die wedstrijd, maar ook wel leuke anekdotes, zoals de volgende:

Geweldig toch?

Al die sportkoeriers zijn te lezen in de tentoonstelling. Er ligt een doos vol.
Wij vragen u wel respectvol met het materiaal om te gaan. Het ligt er om te lezen, te bladeren en te bewonderen maar houdt het op volgorde, leg het netjes terug zodat eenieder er van kan genieten en de eigenaar zijn fotoboek weer netjes terug krijgt. Alvast hartelijk dank.

Zoekt u iets bijzonders, heeft u vragen? Er lopen enkele oude knarren rond die u wegwijs kunnen maken, vraag het maar!